Ik zoen met hem mee, maar bedenk me dan dat dit fout is. Ik duw hem van me af en kijk hem aan zonder iets te zeggen. 'Sorry.' Zegt Chaz en hij tovert een glimlach op zijn gezicht.
'Waar ben je mee bezig? Waarom zoen je me?' Vraag ik aan Chaz die nog steeds met een glimlach op zijn gezicht naar me kijkt.
'Het was toch maar een grapje?' Zegt Chaz.
'Ik vind dit nou niet echt een grapje.' Zegt ik wel een beetje boos tegen Chaz.
'Sorry.' Zegt Chaz en de glimlach verdwijnt van zijn gezicht. Hij laat zijn hoofd hangen en loopt de gang binnen. Ik loopt achter hem aan de gang binnen en zie dat hij zich aan het omkleden is. Als hij klaar is, loopt hij naar de voordeur. 'Het spijt me.' Zegt Chaz. Maar hij lijkt zich te bedenken.
'Nou ja, eigenlijk niet, want ik vond het best wel lekker. Maar het spijt me wel als jij het niet leuk vond.' Zegt Chaz. Hij doet de voordeur open en verlaat het huis. Ik kleed me ook snel om en loop achter hem aan naar buiten. Ik pak zijn pols. 'Chaz, wacht even. We moeten praten.' Zeg ik tegen Chaz. Chaz knikt. Ik laat zijn pols los en we lopen verder. Geen idee waarheen.
'Je dacht niet niet dat het een grapje was he? Je wilde me gewoon zoenen.' Zeg ik tegen Chaz zonder hem aan te kijken.
'Ja, inderdaad.' Zegt Chaz.
'Waarom?' Vraag ik. Het blijft een tijdje stil.
'Ik weet niet. Ik wilde het gewoon. Hoe weet jij het? Ik bedoel, hoe ben jij er achter gekomen dat je homo bent?' Vraag Chaz. Ik sla een arm om hem heen, niet omdat Chaz huilt, want hij huilt niet. Maar gewoon omdat ik dat wil.
'Chaz, voel je iets voor een jongen?' Vraag ik.
'Je gaat met toch niet uit lachen?' Vraag Chaz onzeker.
'Tuurlijk niet.' Zeg ik.
'Ja. Ik voel iets voor een jongen.' Zegt Chaz.
'Wie is het?' Vraag ik aan Chaz.
'Ryan.' Zegt Chaz.
'Weet hij het?' Vraag ik.
'Ja, ik heb het hem vertelt in..'
'In het ziekenhuis.' Maak ik zijn zin af.
'Hoe weet je dat?' Vraagt Chaz.
'Er was iets met Ryan en nu weet ik wat het is. Maar Chaz, homo of niet, je blijft een van mijn beste vrienden.' Zegt ik tegen Chaz.
'Dankje, Jus.' Zegt Chaz. Hij knuffelt me en ik sla mijn armen om hem heen.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen