Foto bij fourteen.

Jimmy Waters

Ik streek trots over mijn jurk toen ik de avond van het bal voor de spiegel stond. Langzaam liet ik mijn haren van blond naar zwart naar hazelnoot bruin gaan. "Griffeltje?" Riep ik door de kamer. Terwijl ik mijn haren ook even blauw maakte of bubbelgum roze. "Wat is er?" Ik draaide me om en liet mijn haren terug blond worden. "Kun je me zometeen helpen met mijn haren? En welke kleur moet ik ze doen, bruin of blond?" Hermelien koos gretig voor blond en deed mijn haren in het opvallende kapsel waar we de hele week op geoefend hadden, nadat ik de hare had gedaan stuurde ze me weg en deed haar jurk aan. Ik was super benieuwd naar haar volledige outfit maar bedwong mezelf om opeens binnen te vallen en besloot naar de grote hal te gaan. Daan Tomas pakte mijn hand bijna meteen vast toen ik de trap af kwam en kuste die. "My lady." Zei hij daarna gesmoord en liep met me de grote zaal binnen waar Angelique en Fred ook al lekker close stonden te doen. Meteen zag ik een groene lok voor mijn neus zwieren, mijn haren waren dus groen geworden, de kleur van Jaloezie... Ik draaide me om en veranderde ze terug naar barbieblond. "Willen jullie plaats maken voor onze vier kampioenen met hun danspartners. Die het bal zullen openen" De stem van Perkamentus galmde door de zaal, ik voelde Daan me korter tegen zich op drukken. "Viktor Kruml met zijn danspartner Hermelien Griffel. Carlo Kannewasser met zijn danspartner Cho Chang. Fleur Delacour met haar danspartner Roger Davis en als laatste Harry Potter met zijn danspartner Parvati Patil." Iedereen begon te klappen waardoor ook Daan me moest loslaten. Al snel stond ik, veel te kort naar mijn goesting, met hem te dansen. Ik betrapte hem er steeds weer op zijn hand naar mijn billen te laten afdwalen of dat hij bijna verdronk ik mijn decolleté. "Mag ik overnemen?" Hoorde ik Fred achter me vragen. "Tuurlijk" Daan liet me met tegenzin los en gaf me over aan Fred die "Sorry." in mijn oor fluisterde. Ik schudde mijn hoofd waardoor mijn staart in zijn gezicht sloeg en legde mijn hoofd op zijn schouder. "Waarom?" Piepte ik terwijl we langzaam over de dansvloer schuifelden. "Kijk eens naar je! Je bent de mooiste meid van de school, waarschijnlijk van Glamourgana afkomst, ofzo en jij wilt mij, Fred Wemel?" Zei hij ongelovig en grinnikte. "Denk eens na! Hoe onlogisch is dat." Het was mijn beurt om te grinniken. "Dacht je dat ik Harry wou, of Malfidus!" Ik moest moeite doen om niet te gaan lachen. "Hmm... Malfidus gaat met trollen zoals Patty Park en Harry is overduidelijk gek op Cho. Daarnaast vind ik ze allebei lelijk." Het was waar, oké, Dr... Malfidus was misschien wél knap maar meer ook niet. Ik keek hem aan en drukte mijn lippen zachtjes tegen zijn blozende wangetjes. Langs ons hoorde ik een kuchje en geschrokken keek ik naar Angelique en Daan. "Mogen wij onze dates terug. Beide blozend pakte we onze vorige danspartners terug aan en net op dat moment kwam de band 'De Weird Sisters" en leefde ik me helemaal uit met dansen. Opeens kuste Daan me en begon ik hysterisch tegen zijn borstkas te meppen. "Daan, nee!" Ik keek hem aan en perste me toen door de menigte de dansvloer af. Ik zakte neer bij Parvati en Padma. "Daan Tomas heeft me zonet gezoend. Hé, waar zijn Harry en Ron." Ze schudde hun hoofd ongelovig en keken me aan. "Weten we niet, boeit ons niet. Heeft Daan je echt gezoend?" Ik knikte, ze keken me jaloers aan maar ik keek boos terug en liep de zaal uit, waar Hermelien zat te huilen. "Hermelien! Wat is er, meid?" Mijn moedergevoel kwam boven en ik troostte haar uit alle macht. "Het is Ron! Hij zeurt steeds over Viktor en dat ik met hém naar het bal had moeten gaan." Ik werd zo boos op Ronald. "Laat die zak van een Ron toch! Hij is de laatste tijd op iedereen boos."

Reageer (3)

  • SpinTheHarry

    Oh, dus zo ziet jurk 1 eruitxD

    1 decennium geleden
  • Develin13

    snel verder!!!!!

    1 decennium geleden
  • OhMyFinnick

    RON IS GEWELDIG!!!!(H)xD Je hebt mijn jurk gekozen, yay~ En ze moet bij Fred komen, ook al vind ik het wel zielig voor angelique... :$ Snel verder !!!!!_O_

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen