Mara is vroeg uit. Die middag moet ze naar dansles. Dit is een tussenstuk thuis.

Mara zit futloos in de klas! Het is haar laatste uur. Ze is om 1 uur uit. Toch heeft ze het gevoel dat het al 4 uur is.
Om 10 over 1 zit ze op haar fiets en fietst ze samen met Annemarie naar huis. Bij de kruising stoppen ze. Daat slaat Annemarie altijd af om naar huis te gaan. Meestal blijven ze nog zeker 20 minuten kletsen en roddelen over schooldingen, maar nu zeggen ze niks en fietst Annemarie na 1 minuut weg en fluisterd zachtjes 'doei'. Mara doet net alsof ze het niet gehoord heeft en fietst zonder achterom te kijken weg.
Thuis zit haar moeder op de bank de krant te lezen. Als zij de achterdeur hoort loopt ze naar het aanrecht en pakt een glas. 'Hoi schat, wil je wat drinken? En wil je er een kletskop bij?' vraagt ze.
'Mja, is goed.' zegt Mara terug. 'Is er iets?' vraagt haar moeder als ze samen aan tafel zitten. 'Nee mam, maak je niet ongerust er is niets. En trouwens ik moet om 4 uur al naar dansen, he! Het is naar een uur eerder verplaatst.' zegt Mara. 'Oja? Nou dan moet je maar aan je huiswerk zeker! Heb je veel?' antwoord haar moeder terug. 'Ja, best wel. Voor 5 vakken of zo!' zegt Mara. Ondertussen loopt ze met haar glas en half opgegeten kletskop naar boven.
Boven gaat ze achter de computer zitten. Ze heeft helemaal geen huiswerk. Hooguit leren voor Frans, maar daar staat ze een 9 voor dus dat kan ze wel een keer overslaan. En ze hebben dat stukje ook al voor de vorige keer moeten leren.
Ze opent msn en kijkt wie er online zijn.
Laura(H)
(H)Kaja
Merel(cat)
Annemarie(typing)
Dan blijft ze staren naar het beeld zal ze met haar gaan praten.
Dan begint Annemarie al tegen haar te praten. 'Sorry dat ik niks zei.'
'Maakt niet uit maar ik vond het wel raar dat je met Ribsy stond te lachen.? :S'
Dan gaat Annemarie offline. ^Raar mens^ denkt Mara en begint met haar frans toch maar te gaan leren.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen