Hoofdstuk 18
Ik breek de zoen langzaam af en druk nog even een snel kusje op zijn mond en loop weer naar binnen. Als ik in de grote zaal ben zie ik dat hij leeg is. Ik loop naar het oude kantoor van Perkamentus en kijk rond. “Wat doe jij hier kind lief?” hoor ik hem achter me zeggen. Ik draai me om en zie hem in een schilderij staan. “Ik wou u zeggen dat hij weg is. Harry heeft hem vermoord. Zweinstein is nog helemaal heel en het lijkt of er niks is gebeurd behalve dat gat in de muur van de grote zaal naar de hal dan. Hij had Harry vermoord en toen verloor ik mijn beheersing en gooide hem dwars door de muur.”Lach ik schaapachtig. De andere schilderijen beginnen ook te lachen. “Sky in de bovenste la van mijn bureau heb ik nog wat liggen wat van jou is.” Zegt Perkamentus dan. Ik trek de la open en zie daar mijn ketting liggen. “Ik heb hem onderzocht en je ketting is belangrijk en niet zomaar een ketting. Het is een ketting van een speciale familie. De familie fokte namelijk een kruising tussen een pegasus en eenhoorn. De paarden hadden dezelfde hoorn als een eenhoorn maar ook de vleugels van een pegasus. Er is in de geschiedenis maar één familie die dat ras fokte en dat is jouw familie. Er liggen nog drie kettingen en die zijn van Blaise en de derde en de vierde zijn bedoelt voor jullie soulmates. Bewaar je ketting goed en geef Blaise de zijne en geef jouw ware liefde er ook één dat moet Blaise ook doen en als je erover wrijft dan komt jouw paard tevoorschijn dat geldt ook voor de andere kettingen.” Vertelt Perkamentus. “Bedankt Perkamentus voor al uw hulp. Als er iets is zal ik u om uw mening komen vragen. Professor Anderling is nu het schoolhoofd van Zweinstein en Professor Sneep is een verrader hij had Zweinstein verandert in een ware hel maar dat is nu voorbij. Maar ik ga nu maar is naar Blaise en Draco.” Zeg ik hem. Ik zwaai nog even naar hem en hij zwaait terug en dan loop ik naar de grote zaal. Als ik binnenkom zie ik dat het feest is en dat iedereen er nu wel is. ‘waarschijnlijk waren ze zich gaan omkleden’ denk ik. Ik kijk even rond en zie dan Draco staan ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. “Ik heb iets voor je.” Fluister ik in zijn oor. Ik pak de ketting uit mijn zak en doe hem bij hem om. “Houdt hem altijd om en doe hem nooit meer af. Het is een speciale ketting en ik leg je wel uit wat hij doet als Blaise er ook bij is.” Zeg ik. Hij knikt en kijkt naar zijn ketting. Dan komt Blaise aanlopen. Ik pak zijn ketting en geef hem aan hem. Hij pakt hem aan en doet hem meteen om. We hebben onze belofte gehouden. We mochten de ketting alleen af doen als het schoolhoofd hem wou onderzoeken en er ook één in bezit had. Ik hoor hoe er een langzaam nummer komt en trek Draco mee. Ik leg mijn handen in zijn nek en hij legt zijn handen op mijn heupen. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en zo staan we te schuifelen. Als ik even de zaal rond kijk zie ik Harry met Ginny zoenen. Ik begin te joelen en even later doet de hele zaal mee. In mijn ooghoeken zie ik Blaise staan. Hij heeft zijn arm om de schouders van Jill mijn beste vriendin op Beauxbatons. Ik loop met Draco naar hun toe. “Jill wat doe jij nou hier en hebben jij en Blaise wat?” val ik met de deur in huis. “Sky ik ben hier om jou te feliciteren met jullie overwinning en om te vertellen dat ik ook vampier ben. Maar we hebben nog niks.” Dat laatste fluistert ze in mijn oor. “Loop je even mee naar buiten?” vraagt Draco. Ik knik en loop met hem mee. Na een tijdje lopen doet hij zijn handen voor mijn ogen. Als hij zijn handen weghaalt staan we bij het meer. Het is prachtig versiert met kaarsjes en het heeft een romantische sfeer. Als ik naar Draco kijk zie ik dat hij op zijn knieën gaat zitten. Hij pakt een fluwelen doosje uit zijn zak en dan. “Lieve Sky Zabini we zijn nu bijna 3 jaar samen en ik wil de rest van mijn onsterfelijke leven met jou delen. Wil je met me trouwen?” vraagt hij me. “Natuurlijk wil ik met je trouwen Draco jij betekent alles voor me.” Ik spring in zijn armen en zoen hem zoals ik hem nog nooit gezoend heb. Als we even stoppen doet hij de ring om mijn vinger. Ik kijk hem weer aan en zoen hem weer.
Er zijn nog geen reacties.