035
'Hé Draco!' Zeg ik grijnzend. Hij zwaait glimlachend als hij mij ziet. Hij zegt wat tegen zijn vriendengroep waardoor ze weg wandelen en komt naar me toe gelopen. Ik dacht even dat hij me wou vastpakken maar hij doet niets. Er komt een jongen met een camera aangelopen. Hij kijkt ons even vreemd aan maar loopt dan stilletjes verder.
'Alles goed?' Vraagt hij bezorgd. Ik knik.
'Ik heb het gezegd tegen Harry, Ron en Hermione.' Draco schrikt maar zegt niets. 'Heb je nog wat gehoord van mijn vader?'
'Ja, hij heeft me een opdracht gegeven.'
'Een opdracht?'
'Ja ik moet de kast maken in de kamer van hoge nood.'
'De dooddoeners komen hier heen?!' Zeg ik net iets te luid. Ik kijk snel om me heen maar zie niemand die het zou kunnen gehoord hebben. 'Maar waarom?' Fluister ik.
'Om Dumbledore te vermoorden.' Er spoken verschillende dingen door mijn hoofd. Vermoorden? Dumbledore? Wie wordt dan het schoolhoofd? 'Ik weet dat je het maar niets vind, maar ik kan moeilijk nee zeggen en-'
'Draco, ik vind het helemaal niet erg. Ik wil je niet kwijt.'
'Oh neen? Ik dacht dat je helemaal aan de kant van Potter stond?'
'Of misschien kan ik wel goed acteren.' Zeg ik grijnzend. Draco buigt zich voorover en dan-
FLITS!
De jongen met het fototoestel van daarstraks is terug en trekt een foto van mij en Draco.
'Dat zal Harry interessant vinden.' Mompelt hij.
'Hé kom hier jij!' Ik pak het fototoestel uit zijn handen en kijk er naar. Wat is dat? Ik begrijp er niets van. Het is waarschijnlijk een dreuzel-spulletje. De jongen pakt het terug uit mijn handen en loopt snel weg.
'Wat heeft hij gedaan?' vraagt Draco in de war.
'Hij heeft een foto getrokken toen we zoenden,' Oké, we zoenden niet helemaal, maar toch. 'En hij gaat het aan Harry laten zien.'
'Is Potter jaloers?' Zegt hij grijnzend.
'Nee, ik denk dat hij me gewoon in de gaten wilde houden. Omdat hij me niet vertrouwd.' Draco schudt ongelovig zijn hoofd. Plotseling schiet er wat door mijn hoofd. 'Zou hij ons hebben horen praten? Over Dumbledore?'
'Ik hoop het niet!' Zegt Draco al wat serieuzer.
Ik open de deur naar mijn kamer en -tot mijn spijt- zitten Ginny, Harry en de jongen met de camera er ook. Ze zwijgen onmiddellijk wanneer ik binnenkom.
'Jullie hadden het zeker over mij, hé?'
'Sinds wanneer ga je met Malfoy?' Zegt hij boos.
'Het is gewoon een vriend.' Zeg ik hem verdedigend.
'Oh ja, je ligt met al je vrienden te zoenen zeker?' Ik schud blozend mijn hoofd. 'Alexis, hij is slecht voor je! Zijn vader is een aanhanger van Voldemort. Hij wordt sowieso ook zo als zijn vader.'
'Misschien is het daarom juist dat ik hem wél vertrouw en jullie niet!' roep ik boos. 'En trouwens, we zijn geen koppel. We zijn nog maar een paar dagen vrienden.' Zeg ik iets rustiger. Maar ik moet toegeven dat ik wat voor hem voel. Zou hij ook iets voor mij voelen? Hij heeft me toch proberen te zoenen?
Er zijn nog geen reacties.