Thirteen.
Bij de volgende dansles opperde professor Anderling dat iedereen een date moest meenemen naar het Yuleball. Ik had Fred de hele week niet aangekeken en begon met George te dansen. "Wat is er nu, Jimmy?" Fluisterde hij in mijn oor. "Hmm... Eerst zoen ik met Fred en zijn we heel close en dan vraagt hij Angelique, voor mijn neus, mee naar het bal! Wat zou er zijn?" Het sarcasme straalde er vanaf, Anderling zette de muziek uit. "De meisjes willen vast nog een paar laatste inkopen doen voor het bal van vanavond dus dacht ik de les eerder af te sluiten zodat jullie naar zweinsveld kunnen." Ik wou de zaal uitlopen toen iemand mijn arm vast greep. "Had je mijn briefje gelezen?" Ik voelde de adem van Daan Thomas langs mijn wang strijken. "Wa... Was dat van jou?" Hij knikte. "Dus, Jimmy... Wil je met mij naar het bal?" Het liefst had ik nee gezegd maar Daan was zo lief geweest... "Ach, waarom ook niet. " Ik rende Hermelien achterna om samen naar zweinsveld te gaan.
"Tops!" Riep ik toen we in zweinsveld aankwamen. Ik sloeg mijn armen om haar nek en liep met haar en Hermelien naar het eerste beste winkeltje. "Wie is Tops eigenlijk?" Ik keek Hermelien aan en besefte dat ze elkaar nog nooit ontmoet hadden. "Oeps! Sorry... Hermelien dit is Nymphedora Tops, Tops dit is Hermelien Griffel!" Ze schudde elkaar de hand. "Tops is zowat mijn leermeester in het transformagiër zijn." Tops keek trots en haalde een maagdenpalm witte jurk uit de rek. "Hermelien, zou dit niets voor jou zijn?" Ik knikte hevig maar Hermelien keek er wat raar naar. "Ik weet het niet." Klonk het onzeker maar ze pakte hem aan en sprong het pashokje in, even daarna trok ik het gordijn open en keek met open mond naar Hermelien. "Meid! Het staat je prachtig!" Gilde ik en Tops tegelijk, Hermelien bloosde fel en draaide een rondje. "Volgens mij wordt het deze." Hermelien keek naar het prijskaartje en kreeg de tranen in haar ogen. "Oh, nee! negenentachtig galjoenen is veel te duur... Mijn ouders vermoorden me." Ik keek haar medelijdend aan. "Weet je wat, Her? Ik leg wel een heel deel bij! Voor je vroege verjaardag ofzo!" Hermelien schudde haar hoofd. "Dat kun je niet doen, Jimmy." Ik rolde met mijn ogen. "Hermelien, mijn ouders zijn zowat de rijkste tovenaars!" Fluisterde ik en pakte vijftig galjoenen uit mijn buideltje en gaf het aan haar. "Zie het dan als kerstcadeau." Ik glimlachte en sprong het pashokje in met een paar jurken. Na een half uur passen kon ik niet kiezen tussen twee jurken...
(Ik kan echt niet kiezen! Helpen jullie ??)
Kies 1 of 2?
Reageer (3)
Zelfde gevalletje als LittleBitchxD
1 decennium geledenJurk 1, die kleuren zijn echt mooi! Leuk stukje!
1 decennium geledendoe maar jurk 2 van jurk 1 kan ik niet zien
1 decennium geleden