....__Ben will get the Jerry's__.... [8]
Deel 8
Please drop a reaction!
‘Hé, Ben!’
Na lang rennen zijn Ben, Klaas en Thomas aangekomen bij een ander verzamel punt. Gelukkig ook van Nederlanders. Ben kijkt goed om zich heen of bekenden ziet. Even denkt hij dat hij Jack zag, maar dan denkt hij: ‘Dat kan toch niet, dit is een ontmoetingsplek voor Nederlanders. Jack kan daar nooit bij zijn.’ Maar dan draait de man om die Ben herkende als Jack. ‘Hé, Ben!’ zegt de man. Ben kijkt goed en ziet dat hij gelijk had. Het is Jack. ‘Maar je kunt Nederlands!’ ‘Ja, heb ik geleerd toen ik bezig was met de opleiding voor officier. Die hadden ze nog nodig bij de Nederlanders.’ ‘Ha, dan hoef ik niet meer in mezelf te vertalen. Maar je kunt het wel aardig goed. Zeker ook omdat je het al kon verstaan.’ ‘Ja, dat heeft zeker geholpen. Kom vertel wat jij hier doet, jij zat toch bij een andere compagnie?’ ‘Ja, dat klopt. Maar er kwamen Duitsers aan, die begonnen op ons te schieten. Daarbij zijn Frans en onze commando Jacobs bij neergeschoten. Wij zijn door gerend, we moesten onszelf redden. Maar leidt ons maar even rond.’ Samen lopen ze het kamp rond. Jack laat Ben en de andere hun slaapplek zien en vertrekt weer. ‘Kom, we bereiden ons voor op de strijd,’ zegt Klaas die dat groepje nu leidt.
Er zijn nog geen reacties.