Ilse.
We waren ondertussen al in ons hotel aangekomen en we hadden net al twee uur moeten oefenen. Ik had de cd met de nummers die ik had ingezongen. Ik wilde het risico niet lopen om ontdekt te worden door de jongens. Ik zou de cd aan zetten en had tegen claudia gezegd dat als het fout zou gaan dat ze moest zeggen dat haar microfoon het niet deed. Ik baalde er een beetje van. Vanavond zouden we ons eerste concert hebben. Eigenlijk haar eerste concert. Ik keek even naar Rosa. Ik deelde een kamer met haar. Gelukkig maar want anders was ik waarschijnlijk met Claudia opgescheept. De vijf jongens sliepen samen op een kamer , Rosa en ik op een kamer en claudia alleen op een kamer. ‘Ilse , waarom zeg je gewoon niet dat jij wilt zingen op het podium en dat claudia moet oprotten? Je stiefma is er toch niet.’ Ik zuchtte en keek naar haar. ‘En dan kan ik niet meer naar school toe? Heb ik helemaal geen toekomst meer.’ ‘Ilse denk na. Als je beroemd word dan heb je een grote toekomst. Kijk naar mij.’ Ik schudde mijn hoofd. Waarom was ze altijd zo slim. Ik kon er gewoon soms niets op tegen zeggen. Ik beet op mijn lip en pakte mijn tas. Ik stopte daar een flesje water in en keek naar Rosa. ‘We moeten gaan..’ Op dat moment werd er op de deur geklopt en kwam Niall binnen. Hij had ook een sleutel van Rosa gekregen, zodat als ik een keer weg was Rosa toch naar binnen kon met Niall. ‘We gaan..’ Ik grinnikte en liep voor Rosa en Niall naar buiten. ‘Hi! ‘ Harry keek me vrolijk aan met zijn krullen. Hij zag er leuk uit zoals altijd. Ik vroeg me af hoe hij mijn hart zo tekeer kon laten gaan. Helaas verstoorde Claudia mijn oogcontact met Harry door tussen ons in te gaan staan. Ik liep toen maar richting de trap en liep de trap af. De rest volgde me.

Louis.
Ik had Ilse zien praten met de geluidsman. Ik wist dat er iets niet klopte. Maar wat , dat wist ik niet en ik zou er wel achter komen. Ik keek even naar Harry. Hij was er dus totaal niet bij met zijn gedachten. Ik wist waar hij zat met zijn gedachten. Hij zat bij Ilse. Hij vond haar leuk en ik kon het gelijk zien. ‘Waarom ga je niet met haar uit eten hazza?’ ‘Ik weet niet, Durf het niet..’ Ik schrok van die woorden die hij zei. ‘Durf het niet? Waar is de zelfverzekerde Harry gebleven?’ Harry wendde zijn blik af en keek naar de grond. Ik begreep het niet. Harry was altijd al zelfverzekerd geweest en nu in eens niet meer. ‘Het is Claudia..’ Ik keek hem raar aan en ik merkte dat we langzamer gingen lopen. ‘Ze heeft gezegd dat Ilse te min voor me is. Dat alle fans me dan zullen haten.’ Ik schoot in de lach en sloeg mijn hand voor mijn mond. ‘Sorry Hazza, maar dat is het vreemdste wat ik ooit heb gehoord?’ Ik keek hem aan en toen keek ik even naar Rosa en Niall. Rosa had me al verteld dat claudia gemeen kon zijn. Als Claudia Harry pijn deed dan deed ik haar pijn. ‘ Zou Rosa dan ook te min zijn voor Niall? Kom aan Harry. Je weet zelf dat het niet waar is.’ Harry haalde zijn schouders op. ‘Maar stel dat het waar is.’ Harry beet aarzelend op zijn lip en ik zuchtte. ‘Anders regel ik een date voor je hoor.’ Harry schudde snel zijn hoofd. ‘Nee nee ! Lou dat doe je niet. Ik doe het zelf wel!’ Ik grijnsde en ik keek naar hem. Ik wist gewoon dat het goed zou komen tussen Ilse en Harry. ‘Mooizo!’ Ik huppelde naar de auto die voor het hotel stond en ik stapte in. De rest zat al en ik keek naar Niall en Rosa die elkaar aan het zoenen waren. Ik kuchte even nep en keek even naar Niall. ‘We zitten hier met z’n allen. Niet zo leuk op met z’n tweeën te bekken.’ ‘Hoe wil je het anders ? zoenen met z’n achten.’ Rosa’s stem klonk serieus maar ik merkte dat ze haar lach moest inhouden. Ik begon te lachen en Rosa lachte mee. Vervolgens Niall. Niall’s lach was aanstekelijk. Ik grinnikte en keek even naar de rest die ons raar aan keken.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen