Ik loop naar de deur en er komt een lange slang binnen gekronkeld. Hermione, die ook was komen zien, schiet naar haar bed en gaat er op staan.
'Wie ben jij?!' Zeg ik tegen de slang.
'Je nieuwe huisdier.' Sist de slang terug. 'Mijn naam is Twinkle.'
'Huisdier?' Vraag ik me luidop af. 'Sinds wanneer heb ik een huisdier?'
'Sinds dat je er één hebt gekregen. Hier is een briefje.' De slang buigt zich naar me toe en ik pak het briefje uit zijn mond.
Hier is je cadeautje. Je hebt het verdient.
Van Z&T

Dat is natuurlijk van Zoé en Voldemort! Ik buig me voorover naar de slang en aai over haar kopje. Ze kronkelt naar mijn bed.
'WAT is dat?!' roept Ron.
'Dat is Twinkle.' Zeg ik glimlachend. 'Mijn nieuwe slang.'


'Ik kan het nog steeds niet geloven.' Hoor ik Ron zeggen. Ik ben hun aan het afluisteren. Ik hoorde ze over mij babbelen en ik wil weten wat ze allemaal zeggen.
'Ik ook niet.' Zegt Harry. 'Kunnen we haar nog wel vertrouwen?' Tranen zwellen in mijn ogen op.
Niemand vertrouwd mij. Dumbledore niet. Mijn vrienden niet. Ik schrik op uit mijn gedachten door een bekende stem.
'Het is niet niet vriendelijk om mensen af te luisteren juffrouw-' Ik hoor een twijfeling in zijn stem. 'Juffrouw Summers.'
'Je weet best dat het anders is.' Snauw ik. 'Als je iemand niet bij de naam durft noemen, vergroot dat de angst voor de persoon, zeg je toch altijd? Je mag me dus best bij mijn naam noemen!' Dumbledore zegt niets want de deur gaat open.
'Wat is hier- Oh hallo professor Dumbledore!' Zegt Hermione blozend.
'Ik wilde net binnenkomen.' Zeg ik boos. Elke keer als ik Dumbledore zie word ik boos. Ik weet niet hoe het komt. Ik loop mijn kamer binnen en laat me huilend op mijn bed vallen. Waarom kan niemand me vertrouwen?
'Alexis, wat is er?' Zegt Harry ongemakkelijk. Ik was helemaal vergeten dat ze hier nog waren.
'Niets' Zeg ik snikkend. Twinkle komt naar mij en zegt verschillende lieve woordjes tegen mij. Het maakt me spontaan glimlachen. De deur vliegt open en Dumbledore komt binnen.
'Alexis, ik heb vernomen dat je het hun hebt verteld over je geheim?' Ik knik. 'Wie weet het nu allemaal?' Even denken.
'Harry, Hermione, Ron en-' Ik houd snel mijn mond. Ik wilde bijna "Draco" zeggen. 'En dat is het.' Zeg ik ongemakkelijk. Dumbledore kijkt me ongelovig aan maar zegt verder niets.
'En van wie is die slang naast jou?' Ik zou hem toch mogen houden zeker?
'Mag ik hem houden?' Vraag ik hoopvol. Dumbledore knikt enkel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen