Foto bij -003- Chapter 1: Raindrops (Part 2)

Door Polka's geslenter, doet ze er nog wat langer over als ze eindelijk in Tenuto is. Een paar mensen begroeten haar, en Polka probeert zo vriendelijk mogelijk te kijken. Ze doet de deur open en ziet dat haar moeder bezig is met koken.' Ik ben thuis' zegt ze stilletjes. Solfege draait zich om en glimlacht.' Welkom terug Polka. Ach, je zult vast uitgeput zijn. Ik heb wat lekkere warme soep voor je gemaakt' zegt ze terwijl ze in een kleine pan met geschilderde bloemetjes roert. Polka staat midden in de kamer even stil, en kijkt schuin over haar schouder naar haar moeder. Langzaam loopt ze naar haar toe, en is eventjes stil als ze voor haar staat.'Mama ben jij......Ben je bang om mij aan te raken?'. Solfege gezicht betrekt en slaakt een zucht.' Je hebt je magie in Ritardando gebruikt he?' zegt ze bezorgd. Ze doet een stapje naar voren en kijkt haar dochter aan. Polka's oge zoeken een andere richting op.' Waarom vermijd iedereen mij?'.' Omdat ze denken dat ze ziek worden als ze je aanraken' zegt Solfege.' Zelfs als ze weten dat het niet waar is'. Ze doet nog een stap vooruit en legt een hand op haar schouder.' Ik ben het levende bewijs dat het niet waar is. Ik leef mijn hele leven al met jou, en ik ben oké'. Polka's blik kruist die van haar moeder en ze zeg't:' Ik ben niet bang om dood te gaan door de ziekte, mama. Het is gewoon dat'. Polka buigt haar hoofd weer een beetje.' Wat ik ook doe, ik zal nooit echte vrienden kunnen maken'. Het was eventjes stil en Solfege kijkt haar aan.' Polka.....'

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen