Verdorie, ik heb jullie wel een beetje heel erg verwaarloosd.
Excuses hiervoor, het is echt al SUPERdruk geweest voor school enz
(dan noemen ze het laatste jaar een uitboljaar, dacht het niet!)
Ik vrees dat het er niet veel beter zal op worden, maar ik doe m'n best.
en een extra dankjewel aan mijn 4 lieve abo's voor de abo en de reactie! (flower)
blijven reageren en reclame maken! ^^

"GRIFFOENDOR!" weerklonk er door de grote zaal en een luid applaus volgde van de middelste tafel links. Myelli liep opgelucht naar Minerva die met een grote glimlach naar Myelli keek. Ook Albus kwam even later opgelucht aan de Griffoendortafel zitten en plots zag Myelli ook z'n oudere broer James zitten. Ze gaf Minerva een duwtje: "Zeg, Minny, met alle respect, maar euhm, ben je zeker dat we in de juiste afdeling zitten? Slijmballen zaten toch in Zwadderich?" terwijl ze naar een grijnzende James keek. "Oh boy, ook dat nog!" Albus keek verbaasd om haar reactie, maar toen hij zag waarom, begon hij te grinniken: "En 't is voor de komende 5 jaar, hoor!" Het sorteren ging verder en de afdelingstafels werden gevuld. Myelli keek afwezig rond in de zaal; het doorschijnende plafond; de duizenden zwevende kaarsen,de pratende sorteerhoed..."Overweldigend, niet?" vroeg het meisje naast haar. Myelli knikte verlegen en het meisje glimlachte: "Marianne Zoetleem, ik ben een vriendin van James..." "Myelli Night" " Je ouders zijn waarschijnlijk dreuzels, niet?" Myelli knikte: "Dus de jouwe ook?" Marianne grinnikte: "Ongeveer, mijn vader is een halfbloed, mijn moeder een dreuzel. Vader had het haar niet verteld, Ma schrok haar een hoedje toen ze hoorde dat haar dochters en man konden toveren." "Wauw, kan ik me voorstellen." Het gesprek werd onderbroken door Albus: "Myelli, 't is aan Roos!" Myelli draaide zich snel richting de sorteerhoed, er stonden nog 3 kinderen: Roos, een roodharige en een zwartharige jongen. Roos stapte nerveus naar voren en ging op het krukje zitten. "Aha, nóg een Wemel, jeetje, de tafel zal daar vol zitten... Griffoendor!" Roos haastte zich naar de afdelingstafel en ging naast Albus zitten. "Wemel Fred" werd naar voren geroepen en Myelli keek naar Roos en Albus. "Ja, nog een neefje, zowat half griffoendor is Wemel of familie van de Wemels... Fred is de oudste zoon van oom George en die heeft hem naar zijn overleden tweelingsbroer Fred genoemd..." "Wacht, Fred en George, als in de "ToverTweeling TopFopShop" ? "Jep, dat is onze oom George! 'k Heb voor m'n elfde verjaardag verjaardag Isbel, m'n ukkepulk, van hem gekregen." "Wat is een ...?" "Zal je vanavond zien in de slaapzaal. Hopelijk vind jouw kat haar leuk, mama vertelde me dat haar kat de ukkepulk van tante Ginny bijna had opgegeten." Fred Wemel werd, zoals verwacht, een Griffoendor en ook Jason Walisk ging aan de afdelingstafel onder de gouden leeuw zitten. Er werd tot stilte aangemaand en Professor Anderling, het schoolhoofd, hield een toespraak waarin de iedereen verwelkomde en enkele regels benadrukte. Myelli keek en luisterde aandachtig naar Anderling en toen Anderling Myelli's blik opving, verscheen een vluchtig glimlachje. "... Dat gezegd zijnde, wens ik jullie smakelijk eten... Laat het feestmaal beginnen!" Eten verscheen in gigantische aantallen en hongerig vloog iedereen op schalen vol lekkers. Myelli keek met grote ogen naar de hoeveelheid eten en vulde haar bord. Na het eten werden ze door de klassenoudsten naar de afdelingskamer op de zevende verdieping gebracht. Plots stopten ze voor een schilderij met een dame erop. "Dat is de dikke dame," fluisterde Roos in Myelli's oor. Myelli knikte: "Weet ik, dat stond in "De beknopte..." "Geschiedenis van Zweinstein" vulde Roos haar vrolijk aan. De 2 klassenoudsten maanden aan tot stilte: "jongens en meisjes, die wordt jullie afdeling voor de komende zeven jaar, de ingang is via het portret van de Dikke Dame en momenteel is het wachtwoord 'Snorrenhaan'. Onverwacht zwaaide het portretopen, waardoor één van de klassenoudsten bijna tegen de vlakte lag en Myelli zag 2 jongens uit een smalle gang komen. Toen ze de boze klassenoudste zagen, verontschuldigden ze zich snel en vluchten de trappen naar beneden en Myelli hoorde ze grinniken van zodra ze om de hoek waren. De klassenoudsten leidden de groep eerstejaars naar binnen in een gezellig rond vertrek dat verwarmd werd door een grote open haard en waar de kleuren goud en rood overheersten. De vrouwelijke klassenoudste toonde de weg naar de meisjesslaapzalen, waarvan die van de eerstejaars helemaal vanboven was, en verdween. Nieuwsgierig opende een mede-Griffoendor de deur en de rest vande meisjes volgde haar door de deur. Zes grote hemelbedden stonden in de ronde kamer met in het midden een grote kachel. Naast elk van de hemelbedden stond al een hutkoffer en Myelli herkende de hare omdat Mimsi er vredig lag op te slapen. Haar bed stond naast het bed waar Roos net was neergeploft. Toen Minerva in het andere bed naast haar bleek te liggen, kon haar geluk niet op. Het trio maakte kennis met hun kamergenotes: Emma Wingston, Fay Aquilan en Andrea Olvis en Myelli maakte ook kennis met Isbel, Roos' ukkepulk, die het blijkbaar wel kon vinden met Mimsi. Ze pakten hun koffers uit en kropen vroeg in bed, morgen begonnen de lessen al en het beloofde een drukke dag te worden volgens haar uurrooster: te beginnen met gedaanteverwisseling van niemand minder dan professor Anderling. Ze wou nog iets zeggen, maar toen ze zowel links als rechts van haar al een regelmatige ademhaling hoorde, besloot ze te zwijgen en haar ogen te sluiten. Al gauw viel ze in slaap en droomde ze, over toverstokken en bezemstelen en raar, maar waar, professor Anderling. Ze zag Mimsi in haar droom en ook een vreemde, maar schattige lapjeskat die telkens opdook. Myelli leek haar te kennen en het katje haar ook, maar van waar?

Reageer (2)

  • Duizendblad

    (typing)
    Woohoo !! Er zijn nog Wemels in Griffondor!
    Haha straks bestaat Griffodor alleen maar uit Wemels ;)

    Schrijf snel verder, het wordt leuk !
    (cat)

    1 decennium geleden
  • BreeHalle

    Like it, snel verder !!! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen