Hoofdstuk 7
Ik voel hoe Blaise me oppakt en me meeneemt naar onze kamer als we daar zijn kruip ik bij hem op schoot en begin te vertellen wat er gebeurt is als ik klaar ben met vertellen begint Blaise mijn wonden te verzorgen als hij daar ook klaar mee is zegt hij. “Morgen mag jij niet naar de lessen en nu ga jij mee naar madame plijster om te controleren of alles nu goed verzorgt is.” Ik loop gehoorzaam met hem mee. Als we aankomen schrikt madame plijster als ze mij ziet. Ik begrijp haar wel ik zou ook schrikken als ik mij zou zien met gescheurde kleren aan en nog eens zo zwak dat ik bijna omval. Madame plijster helpt me naar de kleedkamer en helpt me met omkleden als ik ben omgekleed moet ik in bed gaan liggen en mag ik niet meer weg of uit bed totdat ik genoeg ben aangesterkt om weer met de lessen te kunnen meedoen.
Tijdsprong van 3 dagen.
Het is zover ik mag de ziekenzaal uit. Als ik ben omgekleed zie ik dat het bijna zover is dat Draco wakker wordt maar ik schrik als ik pansy zie binnen sluipen. Ik beslui haar en zeg “Ik dacht dat de ziekenzaal vandaag verboden terrein was.” “Maar ik moet naar Draco toe hij heeft me nodig.” “Als je zijn lunch wilt worden moet je vooral blijven en als je wilt blijven leven zou ik als ik jou was heel snel wegwezen je hebt 10 seconden voor hij wakker wordt en de eerste de beste bijt.” Als ik dat zeg weet ze niet hoe snel ze weg moet komen. Als ik hoor dat Draco’s hart is gestopt met kloppen draai ik me om en ga snel naar hem toe. “Draco gaat het?” vraag ik hem als hij zijn ogen opendoet. Hij kijkt me verbaast aan en grijpt naar zijn keel. “Ik weet het. Je gaat je nu omkleden en als je probeert te ontsnappen heb je een groot probleem begrepen?”Vraag ik hem dreigend. Hij knikt snel en kleedt zich snel om. Dan pak ik hem bij zijn arm en fluister snel dat hij zijn adem in moet houden. Ik trek hem mee de ziekenzaal uit en ik zie zijn gezicht meteen vertrekken. Ik trek hem verder richting de leerlingenkamer van Zwadderich. Als we daar aankomen vraag ik Blaise om hulp. Blaise pakt zijn andere arm als hij ziet dat zijn ogen zwart worden van de dorst. We trekken hem met veel moeite onze kamer in als we daar zijn pakt Blaise meteen 1 van onze milkshakebekers met bloed en duwt die in Draco’s handen. “Drink op.” Beveel ik hem. Hij begint meteen met drinken en zijn ogen kleuren weer roodoranje. “Wat is er gebeurt? Waarom ben ik zo snel? Wat zat er in die beker?” vraagt Draco maar schrikt dan van zijn stem. “Blaise vertel jij het hem maar. Alles dus ook wat hij heeft gedaan ik ga nieuw bloed halen samen met ons oompje dus ik ben vanavond laat weer terug. Wat wil jij trouwens deze keer? Beer luipaard hert of konijn?” “doe maar beer voor ons en ja ik vertel het wel maar volgende keer ga ik met je mee.” Antwoord Blaise.
Blaise Pov.
“oké Dray wat weet je nog?” vraag ik hem. Hij denkt diep na en vertelt dan.“Ik weet nog dat ik met jou had gesproken en dat ik daarna naar het verboden bos ben gelopen. Daarna kwam Sneep naast me zitten en toen voelde ik een windvlaag en een stekende pijn nog erger dan crucio het leek alsof mijn lichaam in brandt stond toen werd het zwart. Tijdens de pijn voelde ik een hand in e mijne en iemand drukte haar lippen op de mijne ik dacht dat het Sky was dus deed ik mee.” “Dat was pansy Dray Sky kwam pas later en zag jou toen met pansy zoenen. Ze is daarna naar de plek van de aanval gegaan en heeft uit woede al die vampiers vermoordt en is zelf ook bijna vermoordt. Daarom was ze ook op de ziekenzaal daar straks.” Zeg ik terwijl ik mijn hoofd schud. Hij kan er niks aan doen. “Kom Dray dan laat ik je zien wat je nu kan.” Zeg ik terwijl ik 3 bekers in mijn tas doe. Ik pak mijn mantel en zet mijn kap op en doe mijn handschoenen aan. Ik gooi mijn andere handschoenen naar Dray die ze aandoet en ook zijn kap op zet. Als we de leerlingenkamer uit zijn komen we potter tegen. “Blaise weet jij waar Sky is ik weet wat de eerste opdracht is en ik vindt dat zij dat ook moet weten.” Hoor ik potter zeggen. “Ze is jeweetwel halen maar ze komt vanavond laat pas terug dus als je wilt vertellen Draco en ik het haar wel.” Antwoord ik rustig. “Het zijn draken.” Zegt hij kort en hij loopt weer weg. Als hij weg is begin ik weer te lopen terwijl ik vloek. “Wat is er zo erg aan draken?” Hoor ik Dray vragen. “De draken zijn geen partij tegen ons maar vuur wel het is 1 van de enige dingen die ons kan vermoorden. Verder kunnen alleen shape-shifters ookwel bekend als faunaten maar dan net zo sterk als ons en andere soortgenoten ons vermoorden. We verbranden niet in de zon maar houd je mantel wel op en kom niet in de zon met je huid voor ik zeg dat dat mag. We zijn beeldschoon en zijn de gevaarlijkste roofdieren die er zijn. Verder zijn we supersnel en sterk. Onze ogen kleuren langzaam zwart na een week van de honger. Zwarte ogen betekenen dus of dat we dorstig zijn of woedend zoals je had gezien bij Sky. Verder worden we niet ouder en zitten dus voor eeuwig vast in dit lichaam. Onze echte leeftijd is 1300 jaar oud. Ken je het verhaal van de tweeling die werd gebeten door een vampier. Nou dat waren wij dus. Verder zorgt Sneep voor ons en brengt ons wanneer het bloed op is naar de dreuzelwereld naar het bos zodat we kunnen jagen op een plek waar bijvoorbeeld te veel beren zijn. Verder heb je de volturi nog de Koninklijke familie bij de vampiers er is 1 regel die je niet mag overtreden en dat is verraad je geheim nooit. Het geld alleen niet voor ons omdat wij 4 waren toen we werden getransformeerd. Heb je je ouders trouwens al geschreven dat je aankomend jaar niet naar huis mag omdat je een nieuweling bent dus zal je eerder je ouders vermoorden dan je wilt maar geen zorgen dat is na een jaar over. Wij hadden het eerste jaar bijna de hele dreuzelstaat europa leeggezogen. Totdat we de volturi tegenkwamen ze kende bepaalde tovenaars die ons maar al te graag wouden opvoeden. Sindsdien leven wij op dierenbloed en als we onze zelfbeheersing verliezen wordt de cruciatusvloek over ons uit gesproken.” Vertel ik hem. Ondertussen zijn we bij de plek waar Dray werd aangevallen aangekomen en zien we de hoofden en lichaamsdelen van de vampiers nog liggen. “Dit heeft Sky gedaan hé?” vraagt Dray ik knik en steek de lichamen in brandt.
Er zijn nog geen reacties.