Draco pov.

Ik ben nog steeds in shock ik zie nog steeds voor me hoe ze het ene moment door Blaise in de houdgreep wordt gehouden vervolgens zo stil als een standbeeld staat en daarna ligt te kronkelen van de pijn.
Een stem haalt me uit me gedachte. “ Meneer Malfoy wat had dit te betekenen? Wat is er gebeurt? Dit was de eerste keer dat ze haar zelfbeheersing verloor.” vraagt Sneep. “ Ik weet het niet meneer ik liep gewoon naar binnen en zag Blaise huilend tegen haar aan zitten ik liep naar hun toe en vroeg een beetje spottend wat er met hem aan de hand was. En toen praatte ze zo snel dat ik er niks van verstond en in mijn ooghoeken zag ik Fleur de kamer uitrennen en toen ik weer voor me keek zag ik hoe haar ogen zwart begonnen te kleuren en toen hield Blaise haar in de houdgreep daarna leek ze net een standbeeld en daarna lag ze te kronkelen van de pijn.” Vertel ik in één adem. “Nu je weet wat ze zijn meneer Malfoy verwacht ik dat u ook snapt dat er met hun niet te spotten valt. Het enige wat ze nog hebben zijn elkaar. Als je één van hun kwetst heb je de ander op je dak. Dus maak ze nooit boos wat er ook gebeurt en je vertelt niemand maar dan ook niemand wat ze zijn anders heb je een heel leger achter je aan want ze mogen dit alleen aan hun familie leraren en vrienden vertellen en als er iemand anders achter komt worden wij allemaal vermoordt.” Vertelt Sneep. Ik begin nu medelijden met ze te krijgen. Ik sta op en loop naar hun kamer. Ik klop aan. Niet veel later gaat de deur open en sta ik oog in oog met Blaise. “ Ikke ehm het spijt me heel erg van wat er vandaag is gebeurt.” Ratel ik snel. “this oké” mompelt blaise terwijl hij me binnen laat als ik binnen kom zie ik Sky op het bed liggen. Ze ligt doodstil net een standbeeld. Ik kijk Blaise vragend aan en hij haalt zijn schouders op.

Sky Pov.

Ik hoor hoe Draco & Blaise naast me op bed komen zitten. Ik voel de pijn nog steeds maar het wordt wel minder. Draco veegt langzaam de haren uit me gezicht en begint te praten. “Sneep heeft me alles uitgelegd en ik vindt het rot voor jullie en ik wou nog even zeggen dat het me spijt.” ‘Wow bied die gast nou serieus zijn excuses aan’ “Tja oom Serverus is de beste. Maar het is oké ik wil gewoon dat ze hier niet gepest wordt.” Zegt Blaise. “Maar waarom noemen jullie Sneep oom Serverus? En hoe bedoel je dat ze nu niet meer mag worden gepest?” vraagt Draco niet-begrijpend. Ik leg mijn hand op zijn wang en laat het antwoord op de laatste vraag zien. “Daarom haalde Fleur Sneep erbij zij wist dit al.” Zegt Draco. “ En om op je eerste vraag te antwoorden. Oom Serverus is niet onze echte oom maar hij nam ons in huis terwijl dat best gevaarlijk is. Hij voedde ons op als zijn eigen kinderen en zorgde ervoor dat het niet op zou vallen dat we niet meer groeien.” Vertel ik langzaam. Draco kijkt me vreemd aan net als Blaise. “Wat?” vraag ik. “sinds wanneer praat jij verstaanbaar terwijl er iemand bij is?” vraagt Blaise. Ik haal mijn schouders op en pak het laatste boek en begin er in te lezen. Draco kijkt me nog altijd aan met die vreemde blik in zijn ogen. Ik merk dat Blaise het ook merkt. Blaise geeft hem een klap tegen zijn hoofd en hij kijkt weer normaal. Ik kijk Blaise vragend aan. ‘straks’ hoor ik in mijn hoofd. Draco staat op en loopt weg. “oké vertel maar wat was dat net. Waarom keek hij alsof hij voor het eerst de zon zag?” vraag ik. “Ik denk dat Dray voor het eerst verliefd is. Maar dat snapt hij nog niet. Hij lijkt misschien een stoere jongen maar dat is omdat hij nooit liefde heeft gekend. En nu is hij verliefd op jou. Je weet wel welk gevoel ik bedoel of niet?” vraagt Blaise. Ik denk aan de kriebels die ik voel als ik bij Draco ben.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen