Foto bij hoofdstuk 4

Hermelien pov.

“Dat was stom van je Harry je moet oppassen als haar ogen zwart kleuren en ze heeft geen zelfbeheersing meer dan was dit je dood geweest. Je hebt haar echt gekwetst. Toen ik Blaise tegen kwam in de gang tilde hij haar en keek hij heel erg pijnlijk. Ze leek net een standbeeld. Als ik eraan denk krijg ik nogsteeds rillingen.” Zeg ik tegen hun. Ik sta op en loop de bieb uit. Ik voel hoe de jongens me volgen. Even later als ik naar het meer loop zie ik Sky zitten. Ik loop naar haar toe en leg mijn arm om haar schouders. Ze kruipt tegen me aan en haar schouders beginnen te schokken. Ik begin haar te sussen. “ Rustig maar Sky dat ik weet wat je bent betekent niet dat ik je haat ik weet dat je ons niks doet en dat je dierenbloed drinkt het is oké zelfs Ron is hier.” Als ik dat zeg kijkt ze me geschrokken aan. Ze legt haar hand op mijn wang en ik zie het gesprek van haar en Blaise. Als ze haar hand weghaalt kijk ik haar geschokt aan. “Wil je dat echt doen? Nee dat mag je niet doen als je dat doet heeft iedereen alleen maar verdriet.” Zeg ik boos. Ron en Harry kijken me niet-begrijpend aan. Ik leg hun snel uit dat ze zich wou laten vermoorden tijdens het toernooi. Ook hun kijken nu geschokt.

Tijdsprong van 2 jaar.

Sky Pov.

Ik sta op en neem mijn boeken mee naar binnen ik loop naar de grote zaal waar iedereen me aanstaart. Ik kijk even de tafel van zwadderich aan en zie dat blaise alleen zit. Ik loop naar hem toe en zie dat hij verdrietig is. “Wat is er gebeurt Blaise?” vraag ik hem. “Ik heb het draco verteld en hij is naar oom Serverus gerend. En die heeft het hem geprobeert uit te leggen maar hij erg in de war en bang.” Verteld hij in een adem. Ik sta op en pak zijn hand. Ik trek hem mee naar de leerlingkamer van zwadderich en pak een van de boeken en begin voor te lezen om zijn gedachte af te leiden als het boek uit is barst hij in huilen uit en verbergt zijn gezicht in mijn nek.
Even later komt Malfoy binnen. En loopt hij op ons af. “Wat is er met hem aan de hand?” vraagt hij spottend. Ik voel hoe mijn ogen langzaam zwart kleuren en grom een keer naar hem. Hij schrikt ik voel het. “Blijkbaar is zijn beste vriend zo stom om niet te begrijpen dat hij nog steeds hetzelfde blijft ondanks dat hij zijn geheim aan hem heeft verteld. Blijkbaar voelt hij zich schuldig dat hij zo stom is geweest het aan jou te vertellen omdat hij dacht dat jij het wel zou begrijpen en niet bang naar onze oom zou rennen.” Sis ik naar hem. Ik voel hoe ik mijn zelfbeheersing begin te verliezen en laat aan Blaise zien dat hij me hier nu moet weghalen. Hij staat meteen op en probeert me mee te trekken wat hem ook stapje voor stapje lukt. Malfoy kijkt heel bang naar me net als de rest van de leerlingen die hier zijn ik hoor hoe Fleur een leraar gaat halen. Even later horen we het portretgat weer open gaan. “Wat is hier aan de hand” vraagt oom Serverus maar als hij mij ziet pakt hij meteen zijn toverstok en gaat v/oor Malfoy staan en knikt naar Blaise dat hij me mag loslaten. Ik wordt losgelaten en meteen wordt ik door een vloek geraakt. Ik kan me niet meer bewegen en dan voel ik opeens de pijn van crusio. De verstijfspreuk wordt opgeheven en ik begin meteen te kronkelen van de pijn ik voel hoe mijn ogen hun goude kleur terug krijgen. Oom Serverus gaat nog even door zodat ik helemaal rustig ben en stopt dan. Blaise helpt me opstaan en ik sis nog even naar oom Serverus.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen