Foto bij Grimboudsplein 12

Nadat ze een lege coupé hadden gevonden, legden Bella, Nele, Lucius en Rodolphus hun koffers in de bagagerekken, kochten een grote voorraad snoep en maakten het zich gemakkelijk. Tijdens de treinreis merkte ik dat er een soort “connectie” tussen Nele en Lucius. Het zou best een mooi koppel zijn, stelde ik vast. “Zo jongens, wat gaan jullie doen?” “Ik ga mee met Lucius naar Villa Malfidus” “Het is het huis van onze familie, en later krijg ik het” zei Lucius tegen ons, al keek hij wel eerder naar Nele, waarschijnlijk wilde hij indruk maken op haar. “Nele, heeft iemand je ooit al eens gezegd dat je geweldig mooie ogen hebt?” “euh, nee” Nele bloosde wat en keek maar snel door het raam. Buh, wat een slijmbal, die Lucius. En ik was blijkbaar niet de enige die van onderwerp wilde veranderen.. “Wil er iemand een spel spelen?” Rodolphus toverde wat spelletjes en na wat knalbonbons getrokken te hebben en na een paar partijtjes toverschaak kwam de trein aan in Londen. “Hé pap! Dit is Nele, mijn vriendin van op Zweinstein, ze zit, uiteraard, ook in Zwadderich.” “Bloedstatus?” vroeg hij aan Nele, maar ik antwoordde snel “Pap, ik zou toch niet met ‘foute’ mensen omgaan?” daarbij keek ik eens vuil naar Andromeda, die er ook bij was komen staan. “Dag schat! Hoe gaat het met je? Haal je weer de beste punten?” pap gaf Andromeda een dikke knuffel dus ik ging alvast met Nele naar het hek dat ons naar de dreuzelwereld zou lijden.
“Kom Nele, mijn vader zet zijn auto altijd hier” ik leidde Nele naar onze auto, waar we wachtten op mijn vader.
5 minuten later kwam ook hij aan met de koffers en konden we vertrekken naar Grimboudsplein 12.
Nele’s ogen puilde er bijna uit toen het huis tevoorschijn kwam van tussen de huizen nummers 11 en 13. “Dreuzels kunnen hier niets van zien” legde ik haar uit. “die willen we hier namelijk niet, snap je?” “absoluut”. “Goed meiden kom maar naar binnen, en pas op voor de paraplubak” “Jaaaa pap, weet ik ondertussen wel al!” Toen we de gang door liepen, kwam Narcissa al op ons afgelopen “Bellaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!” “hé Cissy, dit is Nele, mijn nieuwe vriendin.” “Hey Nele, Bella heeft me al geschreven dat je super cool bent en de beste bent in vliegen, leer je mij dat ook?” “Haha, is dat zo? Tuurlijk, ik leer het je wel ” “Kom Nele en Cissy, dan gaan we die kleine Sirius wat pesten!” “Wie is Sirius?” “Ons neefje, hij is een bloedverrader en wil later in Griffoendor komen” legde Cissy snel uit.

Reageer (1)

  • minerva66

    Snel verdeer! kan niet wachten

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen