Foto bij Occlumentie

Bellatrix POV
Ik werd wakker en besefte dat ik in de Kamer Van Hoge Nood was. Ik keek nog eens goed rond en zag dat ik in het grote bed was, wat vrij vreemd was want ik was er vrij zeker van dat ik in de zetel in slaap was gevallen… Ik legde me er maar bij neer, stond op en liep naar de kast met boeken om te kijken of er iets interessant bij stond. Verhaaltjes voor kinderen, wat leerboeken, geschiedenisboeken, romans, ‘Hogwarts; A History’ … en dan opeens: ‘occlumentie voor beginners’, precies wat ik nodig had! Geïnteresseerd begon ik te lezen.

Nele POV

“Komaan stomme deur!! Ga toch open!” kwaad schopte ik tegen de muur “Aaaaauw, shit!” joepie, kwam dat er ook nog eens bij. En terwijl ik zo stond te hinken dacht ik ineens terug aan alle emoties van de voorbije weken, de blijdschap dat ik eindelijk een vriendin had, de angst dat iemand zou ontdekken dat ik halfbloed ben, de spanning omdat ik met Bellatrix mee naar huis mocht, de trots omdat het vliegen zo goed ging, en het verdriet en de angst dat ik al het goede zou kwijtraken door wat ik bij Bella had gezien en de wanhoop dat ik mijn eerste vriendin ooit niet meer terug zou krijgen. Ik begon te huilen. Totaal onverwachts verscheen er een deur in de muur dus ik ging naar binnen. De kamer van Hoge Nood had een rustgevende uitstraling met verschillende comfortabele zetels, een groot bed en kasten met van alles en nog wat erop, en op één van de zetels, verdiept in een boek, zat Bellatrix…

Bellatrix POV

Ik was zo verdiept in het boek over occlumentie dat ik niet eens doorhad dat Nele binnen was gekomen en toen ik even opkeek, schrok ik zo dat ze er plots stond dat ik uit de zetel viel. “Hey…” stamelde ze “hey” antwoordde ik “laat je me niet vallen, na wat je gezien hebt?” “Bella, ik zou je nooit laten vallen! Ik dacht dat jij boos was op mij.” “Dat was ik ook, maar ik heb ook beseft dat ik dit niet alleen kan dragen. Maar beloof je me dat je het tegen niemand vertelt?” “Tuurlijk! En Bel, als je iets nodig hebt, of je wil met iemand praten, vergeet dan zeker niet dat ik er voor je ben, oké?” “Oké, en trouwens nu we het daar toch over hebben, er is inderdaad iets dat je kan doen voor mij…”
De laatste dagen voor de kerstvakantie gingen voorbij en Bellatrix en Nele maakten zich klaar om te vertrekken naar de Zweinstein Express, die hen van Zweinsveld naar Londen zou brengen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen