De Aanval
Toen ik de donderdag daarop over het terrein liep kwam er plots een groepje zesdejaars Griffoendors voor me staan. Ik wou me aan m’n belofte aan Nele houden en ze gewoon voorbij lopen maar ze bleven maar voor me staan. “Je dacht toch niet dat je er zo makkelijk mee wegkam?” siste een blonde kerel. “Met wat?” Hij keek me aan “Met wat je mijn broertje hebt aangedaan, vuil dooddoenerskindje!” “Hij verdiende het!” Ik had het al gezegd voor ik erbij nadacht en ik besefte meteen dat het foute boel zou worden. Een andere jongen uit het groepje stapte naar voor “Jullie Zwadderaars zeggen toch altijd dat de school gezuiverd zou moeten worden van dreuzeltelgen? Wel, daar zijn wij het niet helemaal mee eens..” “Zie je..” zei de blonde jongen weer “..Wij vinden dat de school gezuiverd zou moeten worden van Voldemort-lovertjes als jij en als wij daarbij kunnen helpen, graag!” Ik spuwde op de grond voor zijn voet “Hoe durf je zijn naam uit te spreken?!” Ik nam mijn toverstok. Een jongen schreeuwde “Expell…” Maar ik was hem voor “Protego!” De spreuk van de jongen kaatste terug en zijn stok vloog weg. De jongens werden woedend. Ik richtte mijn stok op één van hem en sprak de cruciatusvloek uit maar die werd al snel afgebroken. De blonde jongen richtte zijn stok op mij en ik vloog weg om 2m verder met een smak op de grond terecht te komen.
Het groepje kwam weer dichterbij. “Sta recht” siste de blonde jongen. Ik krabbelde overeind en wou mijn stok weer op iemand richten maar die werd uit mijn hand geblazen en op hetzelfde moment sprak iemand een striemvloek uit op me. Ik schreeuwde het uit van de pijn. Weer een andere jongen betoverde een grote hoeveelheid water uit het meer die op mijn hoofd terecht kwamen. Ik spuwde grote hoeveelheden water op en bleef hijgend op de grond liggen maar de jongens hadden blijkbaar nog niet genoeg. Ik voelde een scherpe pijn in mijn hoofd en in mijn buik en kon bijna niets meer zien. Een verlammingsstraal werd afgevoerd en nog meer striemvloeken. Ik hoorde nog vaag een stem “Stop ermee!” schreeuwen, allerlei vervloekingen en toen werd alles zwart…
Er zijn nog geen reacties.