Nine.
"Zag je dat?" Piepte Hermelien. "Kruml knipoogde naar me!" Ik rolde met mijn ogen en liep de ziekenzaal binnen. "Mevrouw, er zijn nog een paar slachtoffers van de vuurbeker." Zei ik, madame Pleister zuchtte en vroeg wat er gebeurt was. "Fred en George hadden verouderingsdrank." Ik wist dat het genoeg was, Pleister stond recht en pakte haar staf. "Accio." Mompelde ze en er vloog een klein flesje door de lucht. "Geef ze allebei een druppeltje en breng de rest alsjeblieft maar terug." Ik bedankte haar en trok de dromende Hermelien mee. "Gred! Feorge!" Gilde ik toen ik de zaal binnen kwam en de tweeling, die nog steeds aan het vechten was, stond abrupt recht. "Jimmy!" Zeiden ze tegelijk en keken gretig naar het flesje in mijn hand. "Hier komen! Mondje open!" De tweeling rende al duwend en trekkend naar me toe en probeerde het flesje te pakken. "Mond... Open!" Blafte ik streng en keek ze boos aan. "Ja, ma!" Zeiden ze al lachend en ik glimlachte toen ik het druppeltje op hun tong liet vallen. "Gatver! Zijn dat drakendrollen ofzo?" Riep Fred terwijl hij een vies gezicht trok. Ik haalde mijn schouders op en rende lachend terug naar de ziekenzaal.
De volgende avond liep iedereen opgewonden naar de Grote Zaal. Vanavond zouden de namen getrokken worden om de kandidaten van het toverschool toernooi uit te kiezen. "Willen jullie allemaal een plekje zoeken!" Riep Perkamentus door de zaal. Haastig ging ik zonder na te denken bij Fred op schoot zitten en keek naar de beker die in het midden van alle tafels stond. "Als je naam is afgeroepen wil ik je vragen naar het aanreikende kamertje te gaan waar de eerste instructies zullen worden gegeven." Voegde hij er nog aan toe en legde zijn handen op de beker. De vlammen kleurden rood. "De eerste kampioen van het toverschool toernooi is..." Perkamentus las rustig het papiertje terwijl Fred zenuwachtig in mijn been kneep. "de beauxbatons studente..." Perkamentus leek te genieten van de opbouwende spanning! "Fleur Delacour!" Ik sprong bijna omhoog toen hij opeens weer iets zei en begon luid te klappen toen Fleur trots naar voren liep, toen ze door het deurtje was vloog er een tweede naam uit de beker. "De Klammfels kampioen is..." Hij wachtte weer een lange tijd en nam de tijd om het briefje te lezen. "Viktor Kruml!" Er steeg een luid gejuich op van de Klammfels tafel en Viktor liep trost met een heel groot ego naar het kamertje en hij was nog niet klaar toen de derde naam alweer in Perkamentus'hand lag. "De Zweinstein kampioen is..." Ik vermoedde dat heel zweinstein zijn adem inhield. "Carlo Kannewasser!" Heel Zweinstein begon te juichen en Carlo liep snel maar vrolijk door naar het kamertje. Perkamentus knikte en wou net weglopen toen het vuur onheilspellend weer rood werd. "Wat is me..." Hoorde ik Fred in mijn oor zeggen. "Zo te zien heeft de beker een vierde kampioen verkozen." Zei Perkamentus verbaasd. "Harry Potter." Fluisterde hij. Iedereen die dat gehoord had draaide zich om om Harry aan te kijken. "Harry Potter!" Riep Perkamentus hard door de zaal. Ik pakte Harry's hand vast en voelde hem trillen. "Harry Potter!" Riep Perkamentus weer. "Ga, verdomme, Harry! Je maakt het alleen maar erger!" Fluisterde ik en Hermelien terwijl we Harry recht duwde.
Reageer (3)
Go Harry(lol)
1 decennium geledenVERDER!!!!!!!!
1 decennium geledenoeh, super!! SNEL VERDER!!!
1 decennium geleden