Foto bij 009 ||

Amilia

Daar stond ik dan, te wachen op albus. Ik was ook gek ook, als hij dit me een week geleden had voorgesteld had ik waarschijnlijk een woede aanval gekregen en hem aangevallen. ‘goeie morgen’ hoorde ik hem al roepen terwijl hij mijn kant op kwam. ‘goeide morgen’ herhaalde ik hem.
‘dus, wat staat er op je planning’? vroeg ik hem. ‘o ik heb een heel lijstje samengesteld hoor’ grijnsde hij. ‘we beginnen met tover schaak’ ik begon hem kei hard in zijn gezicht uit te lachen ‘je wilt dat ik ga tover schaken’? herhaalde ik hem spottend. ‘je moet open staan voor alles’ zij hij met een grijns op zijn gezicht ‘staat je trouwens goed die lach’ ging hij verder. Ik glimlachte, en voor het eerst in mijn leven welgemeend en niet geforceerd.

Daar zat ik dan te tover schaken, en we hadden er maar beter niet aan kunnen beginnen want ik was er ongeloofelijk slecht ik. Ik moest tegen albus want niemant ander durfde, ze waren volgenmij bang dat ik ze wat aan zou doen als ik verloor, alsof dat kon zonder toverstok -waar ik trouwens nog steeds de balen over had dat ik die kwijt was- maar goed nu was ik dus tegen albus aan het spelen en dik aan het verliezen, en ik moet eerlijk zijn, ik werd er niet vrolijker op, maar moordnijgingen had ik nou ook niet. ‘nou zullen we maar wat anders gaan doen’ stelde albus voor nadat ik drie keer verloren had en het bord inclusief schaakstukken door de zaal gegooid had.

‘ik geef het op’ zucht Albus, we hadden zo ongeveer alle clubs en activiteiten hier op hogwarts uitgeprobeerd hadden, maar ik was zo ongeveer overal te agressief voor was. En eigenlijk had ik ook nergens geduld voor. ‘Dat is het’ Albus sprong in eens op ‘het enige wat we nog niet geprobeerd hebben en waar je best agressief voor mag zijn! En laat jou afdeling nou net nog een seeker nodig hebben’! ik keek hem vraagend aan ‘Quidditch’! antwoorde hij de vraagtekens op mijn gezicht.
‘ik ga echt niet acher een stom goud dingentje aan zitten’ antwoorde ik verontwaardigd met mijn armen over elkaar geschagen. ‘probeer het’ daagde hij mij uit met pret lichtjes in zijn ogen.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen