De volgende dag word ik al vroeg wakker. Stilletjes sluip ik naar de badkamer zonder iemand wakker te maken. Ik trek mijn kleren uit en draai de doucheknop open. Na een kwartier ben ik klaar en stap ik uit de douche. Ik trek mijn kleren aan. Ik doe een beetje make-up op. Ik moet er toch mooi uitzien als ik straks mijn vader en misschien mijn moeder ontmoet. Ik borstel en droog mijn haar en dan ben ik klaar. Als ik terug binnenkom in de kamer zijn de anderen ook al wakker.
'Goeie morgen' Zegt Ginny. Blijkbaar is Harry blijven slapen want hij zit naast haar op bed.
'Goeie morgen' Ik plof op mijn bed.
'Wat ga je nu eigenlijk met Malfoy doen?' Vraagt Harry. Ik wist dat hij het ging vragen.
'Harry, ik mag het niet zeggen.'
'Ah, kom op.' Hij kijkt me met puppy-ogen aan. 'We zeggen het heus niet verder.' Ik schud mijn hoofd.
'Ik zeg niets.' Ze kijken me nog een paar minuten aan.
'Gaan jullie mee eten?' Vraagt Hermione uit het niets. Iedereen knikt en samen lopen we de deur uit.

'Kom je nog, Alexis?' Mompelt Draco. Hij staat ongemakkelijk aan onze tafel.
'Ja is goed. Dag jongens!' Roep ik naar mijn vrienden en samen met Draco loop ik weg.
'Niets vergeten?' Vraagt hij aan me. Ik controleer mijn zakken dat mijn pasje er nog in zit.
'Nee, ik heb alles nog bij me.' Zeg ik als ik het pasje nog voel zitten. Er valt een ongemakkelijke stilte.
'Hoe gaan we naar jouw villa?' Doorbreek ik de stilte.
'Met een viavia.' Zegt Draco. 'Kom!' Hij pakt mijn hand vast als we aan de top van de berg staan en tegelijk pakken we de viavia vast. De hemel wordt zwart en dan weer blauw en ik val samen met Draco op de grond. Ik merk dat hij mijn hand nog vast heeft. Hij merkt het blijkbaar ook en laat hem ongemakkelijk los.
'Wat nu?' Vraag ik zenuwachtig.
'Je gaat naar de grote deur, daar staan twee dooddoeners op de wacht. Je vertelt het hele verhaal en hopelijk mag je hem spreken.' Zegt hij in één adem. Ik knik enkel. Ik ben te zenuwachtig om wat te zeggen.
'Weet hij dat hij een dochter heeft?' Vraagt Draco.
'Ik weet niet.' Zeg ik met een trillende stem.

Draco is net naar binnen gegaan. Ik raap al mijn moed bijeen en ik wilde net vertrekken tot ik een stem hoor.
'Wie ben jij?' Vraagt een vrouwenstem van achter mij. Ik schrik en draai me snel om.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen