028
Ik loop blij terug naar mijn kamer. Ik open al neuriënd de deur open.
'Sinds wanneer ben jij bevriend met Malfoy?' Vraagt Ginny. Ze zit op haar bed met naast haar Harry die haar hand vast heeft.
'Oh,' Haper ik. Dat was ik al helemaal vergeten. 'Ik moest van Dumbledore iets aan hem gaan vragen.' Harry en Ginny kijken me ongelovig aan.
'Kan hij dat niet zelf doen?' Ik krijg een brede grijns op mijn gezicht.
'Zijn jullie jaloers of zo?'
'Nee!' Zeggen ze snel.
'Haha, tuurlijk! Jullie zijn gewoon jaloers!' Zeg ik lachend.
'Nee Alexis, dat is niet waar!' Zegt Ginny nu ook lachend. Ze pakt een kussen en gooit het naar mij toe. Ik pak een ander kussen en gooi het naar hun.
'Hé, dat is niet eerlijk, twee tegen één!' Nu gooit Harry ook een kussen en daarna Ginny nog een. 'Oké, oké jullie zijn niet jaloers.' Zeg ik lachend. Ik ga naast Lily en harry op het bed zitten. 'Maar dan vinden jullie het zeker ook niet erg dat ik morgen met Draco mee ga naar, eh, naar zijn villa?' Ze kijken me geschrokken aan.
'Maak je een grapje?' Vraagt Harry. Ik schud mijn hoofd.
'Nee, ik moet van Dumbledore met hem mee naar zijn villa.' Ze kijken me nog altijd aan alsof ik gek ben.
'Waarom?' Vraagt Harry heel serieus.
'Eh, dat mag ik niet zeggen.' Op dat moment komt Hermione ook binnen.
'Wat mag je niet zeggen?' Vraagt ze aan ons. Ze kijkt me nieuwsgierig aan.
'Nou, eh-' Ik kan mijn zin niet meer afmaken want Harry begint het al helemaal uit te leggen.
'Alexis hier, gaat samen met Malfoy naar zijn villa. En ze mag niet zeggen waarom.' Zegt hij boos. Ze kijkt me met open mond aan.
'Met...'
'Draco' Maak ik haar zin af en haal mijn schouders op. 'Hij is helemaal niet zo slecht als jullie denken hoor.' Harry kijkt me een beetje teleurgesteld aan.
'Straks ga je me nog vertellen dat je vrienden met hem bent geworden.' Ik haal mijn schouders op en zeg verder niets over Draco.
'Ik ga nu slapen, ik moet morgen vroeg op staan.'
Er zijn nog geen reacties.