Ik ben een boself, dus bereid je voor op veel fantasie.


Dit is de boself, qua uiterlijk

Minimum aantal woorden: 700 woorden
Maximum aantal woorden: 1200

Ik lig rustig op een groot blad te zonnen, totdat mijn rust verstoord wordt. Een jongen rent langs en ik val van mijn blad af. Boos roep ik 'idioot', naar de jongen. Ik kijk om me heen, maar hij is al weg. Boos zucht ik en probeer ik weer op mijn blad te klimmen, wat met veel moeite lukt. Ik leg me goed neer en ik zucht tevreden, weer rust. Ik lig lang in de zon, maar dan wordt weer mijn rust verstoord. Deze keer is het door mijn broer, die iets van me wilt. Hoe ik dat weet? Hij komt alleen maar naar me toe als hij wat wilt, normaal zie ik hem dus niet. Hij staat onder mijn blad en prikt me in mijn rug. Geschrokken spring ik omhoog en beland ik op de grond.

Hij lacht me uit en woedend kijk ik hem aan. Als blikken konden doden, lag hij nu op de grond. Boos sta ik op en doe mijn kleding goed en mijn haar. Hij kijkt me raar aan en ik kijk schichtig naar hem. Ik vertrouw hem niet, hij is vast en zeker iets van plan.
“Ik heb jouw hulp ergens bij nodig”, zegt hij voorzichtig.
“Met wat moet ik je helpen?”
“Met een date, eentje die ik vanavond heb”.
“Waarom moet ik je daarbij helpen, moet ik je chaperonne zijn of zo?”
“Haha, heel grappig. Je moet me helpen met het regelen van de voorbereidingen”
“Wat moet ik dan doen?”
“Je moet kijken waar we kunnen eten en drinken en hoe de sfeer moet zijn enzovoorts”.
“Met andere woorden, ik moet je date plannen en zorgen dat alles soepel verloopt”.
“Ja, dat klopt”.
“Bedankt, maar nee”.
“Waarom niet?”
“Omdat ik iets beters te doen heb met mijn leven, dan dingen doen voor jou”.
“Komop, het is maar een klein ding”.
“Je noemt je date een klein ding. Als het zo klein is kan je het best zelf regelen”.
“Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de dingen die je ervoor moet doen klein zijn, de date zelf is groots”.
“Met wie is je date dan?”
“Met Christina Varon”.
“Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?”
“Vader heeft het voor elkaar gekregen, ik moet ervoor zorgen dat zij zich vermaakt. Als alles goed gaat, wordt ze mijn verloofde en anders heb ik pech”.
“Goed, ik doe het wel”.

Zo gezegd zo gedaan, ik regelde dus uiteindelijk alles. De date verliep goed en het was perfect. Ze was zelfs zo onder de indruk, dat ze met hem wilde trouwen. Helaas wist ze niet dat ik alles had geregeld en hij niks had gedaan. De bruiloft was door mij geregeld en hij streek met alle eer. Ik werd gedwongen met iemand te gaan, die ik niet mocht of kende. Hij was wel een perfecte heer en ik was door hem in de wolken beland. Ik was verliefd op hem geworden, ondanks het feit, dat ik hem amper kende. Mijn broer was blij voor me en hij gaf me een heleboel foute tips. Ik hoorde ze aan, maar ik volgde ze niet op. Hij kreeg met haar een kind en ik werd eindelijk oud genoeg om te trouwen. Ik vond het wel leuk, want ik wilde Nahele vragen. Nahele was de jongen waarop ik verliefd was geworden op de trouwerij. Hij was mijn beste vriend geworden en ik vond het een beetje raar om verder met hem te gaan.

Ik loop rustig door het woud en Nahele loopt naast me. We voelen beiden een rare sfeer, maar we negeren het. Mijn vader had gezegd dat we met elkaar moesten trouwen, want anders ging hij me uithuwelijken. Nahele werd daar boos om en zei dat hij met me zou trouwen. Hij zei het heel vastberaden, maar nu is het verdwenen.
“Dus wanneer gaan we trouwen?”, Vraagt Nahele
“Wanneer jij maar wilt, mij maakt het niet uit”.
“Dus we zouden morgen kunnen trouwen, als ik dat zeg”.
“Ja, dat zou kunnen. Wil je dan zo snel trouwen?”
“Ik denk van wel, ik wil je gewoon niet kwijtraken”.
“Dus je trouwt alleen maar met me, zodat je me niet kwijtraakt?”
“Ook omdat ik van je hou hoor”.
“Ik hou ook van jou”.
“Mag ik je kussen?”
“Ja, natuurlijk”.
Nahele buigt voorover en zoent me zachtjes. Ik voel de vlinders door mijn buik razen en ik wilt dat het voor eeuwig blijft. Nahele en ik staan lang te zoenen in het woud, totdat ik iemand hoor roepen.
“Orks!!!”

Nahele en ik stoppen met zoenen en kijken elkaar geschrokken aan. De Orks hebben we al heel lang niet meer gezien, we dachten zelfs dat ze uitgestorven waren. We zien mensen langs ons heen vliegen en snel besluiten we te vliegen. Ik laat mijn vleugels tevoorschijn komen en Nahele ook. We pakken elkaars hand vast en vliegen de lucht in. We ontwijken de andere mensen en proberen naar het paleis te vliegen. Onderweg zie ik mensen die ik ken en ik kan de paniek van hun gezicht aflezen. Ik ben erg bang voor hoe ze eruit zien, want de tekeningen waren echt angstaanjagend. We komen bij het paleis aan en landen beiden op de toren. We rennen snel de toren in en proberen onze familieleden te zoeken. Het is een en al chaos en van alle kanten hoor je mensen schreeuwen. Nahele en ik blijven zo hard mogelijk rennen als we kunnen, maar het is voor niks.

Ik sta geschrokken in de troonzaal en zie het bloedbad, dat aangericht is door de Orks. Ik val op de grond van verdriet en Nahele houdt me vast. Ik zie iedereen op de grond liggen, die ik ken. Mij hele familie en die van Nahele liggen er, bedekt met bloed en dood. Ik huil even, maar ik sta snel weer op. Boos kijk ik rond en zie de leider van de Orks. Ik kijk hem vuil aan en loop haastig naar hem toe. Nahele volgt me, maar hij wordt vastgegrepen door de Orks. Ik stop voor de neus van de leider en begin hem uit te schelden in het Elfs. Hij snapt er natuurlijk niks van, want hoe zou hij het kunnen weten? In ene grijnst hij kwaadaardig en pakt hij me vast, bij mijn keel. Ik hap naar lucht en doe mijn handen bij mijn keel. Ik probeer zijn handen weg te halen, maar het mislukt. Hij laat me los en ik val op de grond, op mijn knieën.
“Waarom doe je dit?”
“Omdat ik wraak wil”.
“Je zou met mij trouwen, maar je koos voor hem. Ik heb besloten dat je ervoor gaat betalen met je leven, dus zeg maar dag”.
Ik voel in ene een mes in mij komen en geschrokken kijk ik ernaar. Ik zou het bloed uit me stromen en ik voel me licht worden. Voordat ik het weet val ik op de grond en val ik weg. Ik fluister nog Nahele’s naam, maar het is voor niets.

Geschrokken wordt ik wakker en realiseer me dat het maar een visioen was. Dat betekent dus dat ik niet kan trouwen met Nahele. Dat is nou eenmaal mijn leven, ik kan uiteindelijk niks. Prinses of niet.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen