Reacties graag, Inhoudelijk en over schrijfstijl :P
Niet alleen vederr
Iets intelectuelere reacties zouden fijn zijn :P

Ceremonie
Het duurde niet erg lang voordat de deuren van de grote zaal zich opende zodat wij naar binnen komen. De zaal was ietsjes anders dan ik me had voorgesteld. Ik verbaasde me over het plafond. Het was zo hoog en zo.. betoverd. Niemand zou zich dit kunnen voorstellen zonder het met eigen ogen gezien te hebben. Het leek zo erg op de buitenhemel, maar dan hemelser.
We liepen met een grote groep naar voren toe, naar het hogere deel van de zaal waar een kruk stond met een hoed, en erachter de lerarentafel. Er waren veder weinig verassingen. Een aantal leraren herkende ik. Anderling docente gedaanteverwisseling en mijn afdelingsleider. Professor stronk, Professor banning, en natuurlijk professor Perkamentus die nu het woord nam.
‘beste leerlingen, nieuw en ouder, Ik ben blij om jullie gezichten hier te zien bij het start van reeds een nieuw schooljaar-’
Ik raakte al snel met mijn gedachte weg en begon gezichten te leren. Al snel merkte ik dat de ceremanie begon. Suzan kwam in huffelpuf. Even later Hermelien in gryffoendor, Malfidus in zwadderich(wat ik al wist natuurlijk) en toen was er eindelijk iets opmerkelijks. Harry potter. Een nieuwtje dat langs me was gegaan. De jongen die bleef leven zat in ons leerjaar. En in gryffoendor hoor ik net van de hoed.
‘Rage, Ruby’ Zei Minevra direct na Potter. De stilte die Potter had veroorzaakt bleef aanhouden toen ik Zonder twijfel naar de houd liep. Ik had ook niks te vrezen, ik wist hoe het ging en wist waar ik heen ging. En dat klopte allemaal. De hoed raakte mijn hoofd net en ik hoorde al meteen ‘Gryffoendor!’ door de zaal galmen.
Ik huppelde Zelfvoldaan achter Potter aan die een beetje strompelde en ging naar hem toe. ‘Wouw. Dus jij bent Harry potter. Ik had na de verhalen eigenlijk Iemand verwacht die niet doodsbang door de zaal strompelt’
Potter keek even op vanachter zijn ronde bril. ‘Ik weet er niet eens wat van. Ik heb niks gedaan. Ik kan vast niet eens toveren’
‘Tuurlijk wel! Je zit zelfs in gryffoendor, dat ik gewoon de beste afdeling waar je kan zitten. Naja, Waarom zo verlegen?’ zei ik terwijl ik tegenover hem was gaan zitten. Ik zag de tweeling ook al.
‘Hallo, Ruby, je maakt wel goed vrienden zeg, eerst wij, potter, Wie is je volgende slachtoffer?’ Vroeg de tweeling die ook bij ons zat.
Ik snoof even. ‘Ik ken Malfidus. Dat is nou niet bepaald.. Een gezellig persoontje. Oke, wel toen hij niet wist dat ik geen zuiver bloed had. Lul’
De jongens Grinnikte even en richtte zich op Harry, zeker weten een bijzonderder persoontje dan ik ondanks dat hij niet echt spraakzaam was. Ik schoof zo snel mogelijk weer daar Parvati Die ook in gryffoendor was gekomen.

Reageer (1)

  • Eef95

    yes, ze zit bij griffoendor. en ze heeft helemaal gelijk. griffoendor is the best!! en harry is bijzonder.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen