De dag van de verhuizing was aangebroken. Jade stond op het station te wachten op de trein richting Londen. Haar ouders waren 's nachts al vertrokken want die zouden met de vrachtwagen mee naar Londen komen. Ze had Noëlle al een week niet gesproken, gelukkig was ze er wel om haar gedag te zeggen. Jade had Noëlle nog maar net een knuffel gegeven toen de trein al aan kwam rijden.
"Doeg." Zei Jade.
"Ik ga je missen." Zei Noëlle met tranen in haar ogen.
"Ik jou ook, maar we bellen! Zodra ik daar ben bel ik je."
"Afgesproken."
Jade stapte de trein in en zocht een plaatsje. Ze zwaaide nog even uit het raampje naar Noëlle en toen begon de trein te rijden. Na een uur zitten viel Jade in slaap.
Toen Jade wakker werd was ze al vlakbij Londen, nog één of twee station voor dat ze op Kings Cross aankwam. Jade keek uit het raampje, de lucht was donkergrijs gekleurd en alles zag er somber uit. Toen de trein Kings Cross binnen reed pakte Jade haar tas met spullen die ze mee had. De trein stopte en Jade stapte uit. Het was ongelofelijk druk op het station. Overal stonden mensen te wachten op treinen. Jade liep richting de uitgang waar een plattegrond hing. Ze bekeek welke bussen ze moest nemen en liep naar buiten.
Buiten stonden rode dubbeldekkers te wachten. Jade nam nummer 113 en zocht een plaatsje. Na een paar bushaltes kwam Jade er achter dat ze in de verkeerde bus zat dus stapte ze uit. Ze stond voor een verlaten donker steegje met één uithangbord. Het zag er griezelijk uit en ze besloot verder te lopen. Gelukkig vond ze de juiste bus terug.
Toen ze in haar nieuwe straat aankwam zag ze de vrachtwagen al bij haar huis staan. Aan de overkant kwamen een man en vrouw naar buiten en liepen naar Jade en haar ouders toe.
"Dokter Griffel." Stelde de man zich voor.
"Mevrouw Griffel." Zei de vrouw en schudde de hand van Jade en haar ouders.
"Jade Maanvol." Zei Jade beleefd.
"Zo dus jullie zijn de nieuwe buren?" Vroeg dr. Griffel.
"Ja, dat klopt. Leuk jullie te ontmoeten." Zei de moeder van Jade.
"Jullie lusten vast wel een kopje thee." Zei mvr. Griffel.
"Lekker." Zei Jade's vader.
Haar vader en moeder liepen mee met de Griffels, Jade had geen zin en ging hun nieuwe huis maar eens bekijken.
Ze liep naar haar nieuwe kamer die nog heel kaal was. Ze legde het boek op het tafeltje dat onder het raam stond neer en plofte op het kleine bedje dat in de kamer stond.
"Hier moet je het mee doen Jade, hier moet je het mee doen." Mompelde zich in zichzelf.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen