Foto bij 5. Results

Ilse.
ik las Rosa’s smsje en ik zuchtte. Ze herkende me natuurlijk het kon niet anders. Ik zuchtte zachtjes en ik begon het nummer weer te zingen. Run this town was een van mijn favoriete liedjes naast stay. Ik zong en wilde eigenlijk zelf erbij bewegen. Maar dat kon niet. Ik vroeg me af hoe het moest als Claudia werkelijk won. Ik zong ondertussen. Ik zou dan me moeten verstoppen als ik zou gaan zingen. Dat zou bijna onmogelijk worden. Ik grijnsde even en begon aan het einde van het lied. Toen ik klaar was kroop ik voorzichtig onder het podium vandaan en ik glimlachte. Ik was blij dat niemand mij had gezien. Ik veegde wat stof van mijn spijkerbroek af en ik legde de microfoon weg. Ik zag dat Claudia het podium af kwam. ‘Volgende keer zing je nog beter!’ Haar stem klonk scherp. Oh wat haatte ik haar. Ik meen het hoor. Als ik iemand haatte was het haar wel. Op zich kon ik haar wel doden als het mocht. Ik liep richting buiten en glimlachte. Ik schrok toen ik Rosa backstage zag. Ik keek naar haar en liep toen snel naar buiten . Te laat . Ze hadden me al gezien. Ik keek even naar Rosa en toen naar Harry. Hij keek me verbaasd aan. Ik liep toen naar ze toe en gaf Rosa een knuffel. Ik wist niet zo precies wat ik moest zeggen tegen Harry. ‘Ilse waarom lieg je.’ Ze sprak in het nederlands zodat de jongens het niet begrepen. ‘Ik kon niet anders. Zeg niets tegen de jongens oke?’ Rosa knikte en ze glimlachte. Ze keerde zich naar de jongens en ze zei dat hun zo het podium op moesten. Ik grinnikte als ik zag Hoe Niall naar Rosa keek. Zijn ogen glinsterden helemaal. ‘Rosa jij moet ook op.’ Rosa schudde haar hoofd. Ze wilde bijna nooit op het podium als ze niet hoefde te dansen. Ik keek naar de hakken die ze aan had. Ze was nu ietsjes groter dan niall. Ik grijnsde en keek naar. Rosa liep bijna nooit op hakken alleen bij speciale gelegenheden. Er kwam nu een discussie tussen de Jongens en Rosa. Ik schoot in de lach en in eens waren alle ogen op mij gericht. Waarom moest dit nou weer. Ik bloosde en ik keek naar ze. ‘Wat?!’ Ik hoorde gelukkig hun manager en ik beet op mijn lip. “Komen jullie? Rosa jij ook!’ Ik zag dat Rosa Nialls hand vast pakte en ik glimlachte. Ik vond het fijn dat ze nog steeds samen waren.

Rosa.
Ik liep met de jongens naar backstage en ik zag ilse. Ik zuchtte en liep naar haar toe. Ik keek haar aan en begon in het nederlands te praten. Ik snapte het gewoon niet. Waarom zou ze tegen mij liegen. Ik keek hoe de jongens me raar aan keken. Ik draaide me om naar de jongens en zei dat ze het podium op moesten. Ik kreeg een discussie met de jongens. Achter me hoorde ik Ilse in de lach schieten. We keken allemaal naar haar en ik zag dat ze rood werd. Ik pakte Nialls hand vast en hoorde dat ze op moesten. Nigel riep mij er ook achter na. Ik was zenuwachtig. Ik hield er niet van om op het podium te staan als ik niet moest dansen. Ik had nialls hand vast en we liepen het podium op. Harry had de microfoon vast en ik glimlachte. Ik had de envelop in mijn lege hand en ik ging tussen de jongens staan. Natuurlijk nog steeds naast Niall maar dat maakte mij niet uit. Dat vond ik alleen maar fijn. Ik hoorde iedereen gillen toen Harry begon te praten. Ik zag dat er een andere microfoon in mijn handen werd geduwd. Ik glimlachte. Ik opende de envelop en ik hoorde Harry zeggen. ‘De winnaar is… ‘ Ik liet het kaartje aan iedereen zien, ook al wisten ze wie het was. Ze zeiden het allemaal tegelijkertijd en ik moest glimlachen. ‘Claudiaa!’ Ik was blij voor Ilse, dit was voor haar een stap dichter bij haar droom.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen