Foto bij 4. Nerves.

Ilse.
ik kon er niets aan doen maar ik was dodelijk zenuwachtig. Ik was al vroeg naar het zaaltje gegaan zodat niemand me had kunnen zien. Ik was al op voor de show onder het podium gaan zitten met ene microfoon. Ik had beloofd dat ik niets zou zeggen tot dat ik mocht zingen. Ik hoorde boven me de acts allemaal voorbij gaan. Ik was nerveus, bang dat het fout zou gaan. Ik beet op mijn lip en ik hoorde dat mijn zus nu aan de beurt was. De muziek begon te spelen , ik wist precies hoe het ging. Mijn zus zat op een kruk en ze ging playbacken. Ik begon te zingen op het juiste moment. ‘Well it’s good to hear your voice…’ Ik hoorde dat de zaal stiller werd en ik voelde me fijn. De zenuwen waren al minder en ik voelde me goed. Ik wist dat Rosa in de jury zat. Ik hoopte dat ze me niet zou herkennen, maar ze was mijn beste vriendin. Ze zou me wel herkennen. Ik zong verder. ‘Say You love me more than you did before.’ Ik had het al zo vaak geoefend. Ik eindigde het lied en ik glimlachte. Als Claudia door zou gaan naar de finale dan zou ik nog Run this town moeten zingen. Ik pakte mijn flesje water en mijn mobiel. Ik smste Rosa. ‘Hee, hoe is het daar? Ik verveel me xx’ Ik moest doen alsof ik er niet was en dat was ook maar beter zo. Ik wist dat Rosa kwaad zou worden als ik tegen haar loog. Ze haat mensen die liegen. Ik nam een slokje van mijn water en ik glimlachte. De twee finale kandidaten werden bijna opgenoemd. Ik was zenuwachtig.

Rosa.
De eerste paar acts waren eigenlijk allemaal een Flop vond ik. Ze hadden geen stijl en hun stem was niet honderd procent zuiver. Ik keek naar Claudia die nu op het podium stond. Ik wist dat ze geen talent had, ik kende haar al langer dan vandaag. Ze was achterbaks. Ik hoorde de melodie van Stay. Het favoriete liedje van Ilse. Ik focuste op de stem die ieder moment zou komen. Ik hoorde de stem en slikte. Dit was Claudia niet. Ik wist gewoon dat dit ilse’s stem was. Ik herkende het uit duizenden. Ik beet op mijn lip en zuchtte. Ik wist nu al dat Claudia door zou gaan. Ik keek even naar de jongens en ik beet op mijn lip. De jongens die glimlachten. Ik zuchtte en schreef op mijn blaadje op dat Claudia gewoon moest winnen. Het was zo raar, waarom loog Ilse tegen mij. Ze wist dat ik het haatte. Toen alles voorbij was zei gingen we stemmen. We hadden allemaal de zelfde twee personen in ons hoofd. Claudia en een ander meisje. Ik gaf de envelop aan de presentator en ik hoorde dat hij de twee namen opnoemde. Ik zag Claudia springen in de coulissen. Het was gewoon door gestoken kaart. Claudia zou beroemd worden met alleen acteren en Ilse zou beroemd worden om de stem. Maar Ilse zou altijd in de schaduw blijven staan. Ik zuchtte, dit mocht niet ilse’s leven worden. Ik voelde mijn mobiel trillen en ik las het smsje. Ik stuurde terug. ‘Waarom lieg je. Ik herken je stem uit duizenden xx ‘ Ik zuchtte en keek verder. De eerste finale act was al afgelopen. Claudia ging weer op een plek staan en ik zuchtte. Mijn mobiel lag weer op de tafel voor me. En ik schreef wat dingen op over de eerste act. Ik bekeek Claudia die daar stond en ik glimlachte even. Ik keek naar Niall en gaf hem een kusje op zijn wang.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen