Foto bij 2. Contest it

Harry.
Ik had gekozen voor de school van Ilse zodat ze misschien ook mee kon doen met de competitie. Rosa was het er helemaal mee eens. We spraken Rosa nog regelmatig omdat Niall haar altijd wilde zien. Ze was gewoon een zusje voor ons allemaal, oke behalve voor Niall. Maar dat was logisch. Rosa en hij waren nu al bijna 2 jaar bij elkaar en op die datum zou er een feest komen. Dat hadden ze zelf gezegd. Ik vroeg me eigenlijk al af wanneer ze zouden gaan trouwen. Eigenlijk wist ik het antwoord al. Niall wilde nog lang niet trouwen omdat hij dan te vast aan iemand zat en nu hij zo heen en weer aan het reizen was wilde hij eerst precies weten hoe het verder zou gaan. Hij zou nog niet trouwen met haar. Ik keek naar de jongens. We zaten in de auto op weg naar een radiostation. Binnen kort zou niall ook een interview hebben met iemand samen met Rosa. Hij was daar zenuwachtig over. Ik grijnsde. Ik hoopte dat ik over twee jaar ook zo kon zitten met ilse. Maar dat was tot nu toe nog helemaal niets geworden. We hadden al wel een paar keer afgesproken maar iedere keer kwamen er dingen tussen. Iets wat ik zo vervelend vond. Over een weekje was de wedstrijd al en ik had nog geen inzending van Ilse gezien. Alleen van een Claudia met dezelfde achternaam. Misschien was dat haar stiefzus. Ik had nog nooit van een claudia gehoord. Ik glimlachte en beet even op mijn lip. Het zou vast wel goed zijn. We stapten uit de auto en we gaven gelijk wat handtekeningen. Zoals gewoonlijk kwamen te laat. Dat was gewoon ons merk. Te laat komen voor allerlei dingen. We liepen de studio in en namen plaats. We praatte wat en toen kwam Rosa aan bod. Ik grijnsde en glimlachte. ‘Ze zijn bijna twee jaar samen.’ Riep ik en ik hoorde Louis iets roepen. ‘WOOEHOOE’ Ik schoot in de lach en zag dat Niall rood werd. Hij moest nu blij zijn dat Rosa er op dit moment niet was. Hij schaamde zich altijd als Rosa er bij was als hij rood was. We praatte nog wat over Rosa en Niall. Toen over andere vriendinnen. We zeiden alle vier dat we nog geen vriendin hadden. Helaas dacht ik.

Ilse.
Ik luisterde naar de radio van de jongens. Het klonk zo ver weg. Ze waren in the UK en ik was hier in Nederland. Ik wist dat Rosa vanmiddag langs zou komen om nog wat dingen te laten zien. Ik hoorde mijn stiefmoeder me roepen en ik liep naar beneden. Ik keek naar haar en beet op mijn lip. ‘Jij gaat voor Claudia zingen bij de wedstrijd.’ Ik schudde mijn hoofd. ‘maar ik wil zelf mee doen. ‘ ze schudde haar hoofd en ik keek naar haar. ‘Je kan me niet tegenhouden.’ Ik hoorde wat ze zei en ik moest moeite doen om niet boos te worden. ‘Ik houd jouw tegen wanneer ik dat wil. Je woont hier en je moet naar mijn regels luisteren. Dus ga maar een liedje voorbereiden en dan ga je die zingen.’ Dit kon niet waar zijn. Niet op dit moment. Dit was de enige kans dat ik ook met de jongens op tour zou gaan en nu ging mijn stiefzus het verpesten. Ik besloot een heel ander lied te doen. Als we door gingen moesten we een ander lied. Ik wilde twee verschillende liedjes doen. De eerste die ik zou zingen was Stay van Miley Cyrus. Het tweede liedje zou iets drukker zijn. Ik ging door mijn mappen heen en vond het perfecte liedje. Run this Town van Lucy Hale. Ik printte de teksten van de liedjes uit en liep toen naar Claudia toe. Ik propte het in haar hand en liep terug. Ooit zal het uit moeten komen dat ik zing en niet Claudia. Ik ging achter mijn piano zitten. Ik begon met het spelen van Stay en ik begon te zingen. Ik hoefde niet veel te oefenen. Iemand anders zou moeten piano spelen want dat kon claudia niet. Eigenlijk kon ze helemaal niets. Ik smste Rosa en beet op mijn lip. ‘Rosa. Ik mag niet mee doen met de wedstrijd..x Ik glimlachte en begon weer wat te zingen. Ik zou mij meer dan honderd procent inzetten. Claudia moest winnen. Ik zou dan ook met de jongens op tour zijn. Misschien mocht ik ze niet altijd zien maar ik kon dan wel sneller afspreken met Harry omdat mijn stiefzus dan er ook zou zijn. Ik glimlacht en dacht na. Misschien was het juist beter als ik niet beroemd zou worden. Ik hield van een spotlight maar om nou paparazzi achter ja aan te krijgen leek me niet zo leuk. Ik had Rosa er wel over horen klagen. Ik grinnikte en glimlachte. Het was een paar dagen nog maar voordat de wedstrijd was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen