Voilá, een nieuw deel voor jullie. Deze is voor Esther aka Narry! Heel erg bedankt voor alle leuke, lieve, geweldige reactie's! It makes me really happy (:
-hint- Ik hou van reactie's, ook van reactie's met kritiek!
Have fun reading!


-Louis Tomlinson

Vermoeid staar ik naar het eten voor me, wat Lizzie voor mee heeft gehaald. Het is vroeg in de ochtend en ze weet dat ik 's ochtends niets kan uitvoeren. Vandaag begint school weer. Soms keek ik er in de vakantie naar uit, maar nu het moment daar is, heb ik er echt geen zin in.
      "Hee, Louolou," begroet Niall me met een klap op mijn schouders.
      Ik krimp in elkaar onder zijn begroeting en mompel chagrijnig iets onverstaanbaars terug.
      Mijn chagrijnige gedrag deert hem niet, dat heeft het nooit gedaan, en lachent komt hij naast me zitten.
      "Het ontbijt in de vakantie is lekkerder," verteld Niall me met volle mond.
      Vies kijk ik hem aan, want ondertussen zijn er allemaal kruimels uit zijn mond gevallen.
      "Sorry," mompelt hij bij aanzien van mijn gezicht.
      Hierna is het een tijdje stil, wat ik wel kan waarderen. Maar die stilde wordt ruw verstoord door mijn, o zo lieve, zusje die vrolijk aan komt huppelen.
      Nialls gezicht klaart helemaal op, wanneer hij Lizzie ziet. Die gast is hopeloos verliefd op mijn zusje, alleen dat weten ze beiden nog niet.
      Ik krijg een kus op mijn wang en Niall een aai over zijn hoofd ter begroeting en vrolijk neemt ze plaats tegenover ons.
      Met een vies gezicht wrijf ik over mijn wang, op de plek waar Lizzie me net gekust heeft.
      "Stel je niet zo aan," lacht ze me toe. "Hebben jullie ook zo'n zin in school?"
      Verontsteld kijk ik haar aan, serieus? Waarom is iedereen zo vrolijk 's ochtends. Het is half acht, dan kun je gewoon niet vrolijk zijn. En trouwens, wie heeft er überhaupt zin in school?

"Ga allemaal op je plaats zitten!" schreeuwt de leraar ons toe. Het is een drukte van jewelste en hier en daar vliegen er een paar propjes door de klas. Ik zit op mijn tafeltje te praten met Tyler Woods, mijn beste vriend. Ik kijk vluchtig om me heen of iemand naar Halliwel, onze leraar, heeft geluisterd. Tegen mijn verwachtingen in, zit bijna iedereen op zijn plek. Waaronder de kleine kinderen en een groep meiden die Halliwel met hun ogen aan het uitkleden zijn.
      "Willen meneer Tomlinson en meneer Woods ook zo vriendelijk zijn om plaats te nemen?"
      Ik knik naar de leraar en nadat ik Tyler de boks heb gegeven, zak ik neer op mijn stoel. Mijn ochtendhumeur is redelijk gezakt en ik krijg toch wel een beetje zin in school.
      "Ik zal dit jaar jullie creativiteit op peil houden, want dit jaar ben ik jullie crea-bea juf," begint Halliwel grijnzend. Ook op mijn gezicht verschijnt een grijns. Ik mag die gast wel. Hij is hier vorig jaar begonnen als leraar en is pas 26 jaar oud. Ik heb al wel eens een biertje met hem gedronken.
      "Ik zie een aantal nieuwe gezichten hier, dus we doen even snel een voorstel rondje. Ik zal met mezelf beginnen. Ik ben Mike Halliwel, jullie leraar creativiteit. Ik ben 26 jaar oud en ik ben in staat om schaduwen te sturen. Ik kan in schaduwen verdwijnen, mensen erin mee trekken en net zoals bij Peter Pan, schaduwen ergens aan vastmaken, zodat die persoon nergens meer heen kan."
      Halliwel gebaard het kleine meisje vooraan in de klas, dat het nu haar beurt is.
      "Ik ben June Evens en ik ben zes jaar oud. En ik kan praten met bloemen, planten en dieren," klinkt een zacht stemmetje van voor.
      Omdat we niet zoveel leerlingen op school hebben, worden er bij sommige lessen geen onderscheidt gemaakt tussen leeftijden. Bij creativiteit en sport zitten alle leeftijden door elkaar. Bij kennisvakken, wordt er gekeken naar hoeveel kennis je bezit. En om gevechtstechnieken te kunnen leren, moet je geselecteerd worden.
      "Ik heet Harper Jeanine en ben twaalf jaar oud. En ik kan lichamen van anderen besturen," klinkt een tweede stem al.
      "Avery Stale is de naam. 17 jaar en ik kan voorwerpen laten verdwijnen," klinkt de bromstem van de beste vriend van Niall.
      Nu is Niall zelf aan de beurt. "Hallo, ik ben Niall Horan. Ik ben 18 jaar en ongelooflijk sterk," grijnst hij.
      Nu is het de beurt aan een meisje met rode haren. Ze komt me niet bekend voor, wat betekend dat ze nieuw is. Onderzoekend kijk ik haar aan. "Ik ben Juliet Parker en ben hier nieuw op school. Ik ben 19 jaar oud en mijn gave is mijn snelheid. Ik ben heel snel, zo snel dat je me niet kunt zien."
      Een beetje verveeld staar ik naar buiten. We hebben al een hoop leerlingen gehad, maar na Juliet zijn ze mijn aandacht kwijt geraakt.
      "Tomlinson?" schrikt een stem mij op.
      "Ja?" vraag ik dommig.
      "Jouw beurt," fluisterd Tyler me toe.
      "Nou, ik ben Louis Tomlinson. 19 jaar oud en ik kan mezelf teleporteren," grijns ik en met een knip in mijn vingers, voor het dramatisch effect, sta ik met een grijns op het tafeltje van, Emily Adams, een van de vriendinnen van mijn zusje. Met een gil wordt ik door haar begroet en al meer meiden sloegen een gil van schrik.
      "Bedankt voor het optreden, Louis," grijnst Halliwel.
      "Geen dank, ik doe het met genoegen."
      "En nu de laatste, jij bent," Halliwel wijst het meisje achter in de hoek aan.
      "Mijn vrienden noemen me Krueger en ik ben 17 jaar oud. En mijn gave is dat ik in jullie dromen kan kruipen en jullie alles kan laten zien wat ik wil en jullie allen kan aandoen wat ik wil," klinkt haar heldere stem.
      "Freddie Krueger is zo vet!" roept Tyler door de klas.
      Krueger grijnst naar Tyler en hij grijnst naar haar terug.
      "Oké, we hebben iedereen gehad. En ik vind het wel egnoeg geweest voor deze les. Maar jullie krijgen al een opdracht mee," zegt Halliwel.
      Een golf van zuchten gaat door de klas, de eerste les al huiswerk?
      "Het is de bedoeling dat jullie een filmpje, tekening, liedje, het maakt niet uit, maken. Waarin naar voren komt wat jouw typeert. En dan bedoel ik niet je gave, maar iets anders. Wees creatief kinderen en help elkaar, zo nodig."
      Met die opdracht kan ik wel iets!





_________________________________

Hmm.. ik ben echt een doos geweest, ik heb jullie niet de foto's laten zien van de personages die ik heb verzonnen. Alleen die van jullie ;D

Penelope Maria Salin
Lizzie Christina Tomlinson
Devlin Anne Poynter
Mike Halliwel
June Hope Clare Evens
Harper Jeanine
Avery Horace Stale
Juliet Zorah Parker
Emily Rose Anne Adams

Reageer (8)

  • Speigelman

    Lieve Lieke, kritiek kan ik je toch niet geven hoor, ik kan enkel zeggen dat dit geweldig is! ik hou van de manier hou je schrijft, het is cht een origineel verhaal dus mag ik vragen om snel verder te schrijven? (a) <3.

    1 decennium geleden
  • Primetime

    verderrr.
    Mooi !!

    1 decennium geleden
  • HelloRadio

    Je schrijft super goed<33

    snel verder (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen