'Grijp haar!' Er klonk een luide stem, en meerdere stemmen volgden.
'Vermoord haar!' 'Gooi haar in de kerkers!' 'Verbrand haar op de brandstapel!'
Al die dingen had ze al verwacht. Het waren de meest gebruikte zinnen, als iemand iets fout had gedaan. Alles wat daarna volgde had ze ook al verwacht. Behalve dit: 'Grijp die knul!'
Ze had een voorgevoel gehad, maar dat ze haar beste vriend nu al zouden grijpen!?
Abrupt stopte ze met rennen en draaide zich om.
'Raak hem niet aan!' riep ze, terwijl ze haar ademhaling onder controle probeerde te krijgen. Ze stapte ondertussen langzaam achteruit.
'Oh, en anders?' klonk er. Een mannenstem.
Sneller liep ze achteruit, terwijl ze grote groep steeds dichterbij kwam.
'Je hebt geen idee waartoe ik in staat ben,' riep Katharina terug. Nu ze haar toch al een heks noemden, zou ze hen wel even kunnen stangen.
De grote menigte kwam steeds dichterbij en op een gegeven moment draaide ze zich om, en rende de poorten van het dorp uit.
Het spijt me Jason. Ooit zal ik terugkomen en wreken. Wraak nemen voor jou, voor mijzelf. Voor ons.

Reageer (1)

  • Nimueh

    Fack you ik ben geen skkl :(

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen