94. Can we study in a room?
Enjoy!!
De laatste bel was een kwartier geleden gegaan en Hermelien wachtte al die tijd nog voor de bibliotheek. Ze keek opnieuw op haar nieuwe horloge -die had ze gekregen van Harry- en leunde zuchtend tegen de muur aan.
Toen Olette er na tien minuten nog niet was liep ze maar weg. Niet te geloven dat ze niet was gekomen. Misschien werd ze opgehouden. Hermelien draaide zich net om om terug te gaan naar de bieb toen iemand tegen haar op botste. 'Het spijt me zo!' Hermelien keek verbaasd naar Olette die haar met een pijnlijk gezicht aankeek. ''t Is al goed. Gaat het wel?' Olette knikte en kwam onhandig overeind. Ze hielp Hermelien opstaan. 'Sorry dat ik zo laat ben, werd opgehouden.' Ze keek even om haar heen maar glimlachte daarna naar Hermelien. Het viel Hermelien op dat Olette donkere kringen onder haar ogen had. 'Heb je wel goed geslapen?' Olette knikte. 'Zullen we even een paar boeken halen? Als we huiswerk in de bieb doen moeten we toch alleen maar stil zijn.' 'Daar dacht ik ook al aan. Blij dat je het ook een goed idee vind.' Zei Hermelien lachend. Ze liepen samen terug naar de bibiotheek.
Ze hadden een stapel boeken uit de bibliotheek meegenomen en waren opzoek naar een plekje om te studeren. 'Wel jammer dat we niet in dezelfde afdeling zitten, dan was dit wel wat makkelijker geweest.' Olette knikte. 'Waar gaan we zitten? Misschien mogen we in een leeg lokaal huiswerk maken, maar dan moeten we het wel netjes vragen. En niet zoals Blaise een keer deed.' Hermelien lachte. 'Wat is er gebeurd?' 'Hij rende haast het kantoor van Andeling in en eiste een lokaal.' 'Wat gebeurde er toen?' Olette grinnikte. 'Ze zei dat hij in een lokaal mocht en als extra'tje omdat hij het zo beleefd had gevraagd mocht hij strafwerk maken.' Hermelien schudde lachend haar hoofd. 'Dan weten we in ieder geval wat we dus niet moeten doen.' Ze liepen de trap af. 'Aan wie zullen we het gaan vragen?' Vroeg Olette. 'Zeker niet aan Omber.' 'Andeling?' Hermelien knikte en ze liepen richting Andeling's kantoor.
Olette klopte aan. 'Binnen.' Ze deed de deur open en liep het kantoor in. Hermelien volgde haar. 'Wat kan ik voor jullie doen?' Vroeg Andeling die achter haar bureau zat. 'Sorry dat we u storen professor.' Zei Olette. 'We hadden een vraag.' 'En wat mag die vraag zijn?' 'Zouden we in een lokaal mogen studeren?' Vroeg Hermelien. Andeling keek hun verbaasd aan. 'En waarom dan wel?' 'Nou, Olette en ik wilden een keer samen studeren om elkaar beter te leren kennen, maar dat gaat nogal moeilijk aangezien we in een andere afdeling zitten. En we nemen leren erg serieus dus we beloven geen bende te maken van het lokaal en goed te studeren.' Andeling knikte even en maakte een nadenkend geluid. 'Aangezien meneer Zabini er niet is voor de bonus -zoals vorige keer- vind ik het een goed. Gebruik mijn lokaal maar.' Olette moest zich inhouden om niet van vreugde rond te gaan springen. Ze keek naar Hermelien en ze zag dat zij ook aan het glimlachen was.
In het lokaal aangekomen legde Olette de boeken op tafel en pakte die van Hermelien uit haar handen. 'Wat doe je?' Olette liep vrolijk naar de tafel voor de tafel waar haar eigen boeken lagen en legde die neer. 'We zouden toch studeren? Dan kunnen we ook wel ondertussen een beetje lol maken.' Ze pakte haar stok. 'Accio smekkies in alle smaken.' Ze liep snel naar de deur en die deed ze open. 'Weet je zeker dat hij komt?' Olette maakte even een piepend geluidje maar draaide zich daarna met een grijns om. 'Ik heb ze!' Ze liep vrolijk naar Hermelien toe. 'Zie.' Ze liet het zakje zien. 'Geweldig! Maar misschien moeten we nu eens gaan beginnen met studeren.' Olette knikte. 'Goed idee.' Ze liep naar haar tafel toe en ging daar zitten. Hermelien volge haar voorbeeld. Ze verplaatste alleen wel de stoelen en schoof haar tafel tegen die van Olette aan. 'Kunnen we ondertussen gezellig kletsen.' Zei ze toen Olette verbaasd keek. Olette pakte haar flesje met water en nam een slokje. 'Sorry, wat zei je? Ik luisterde even niet.' Hermelien schudde lachend haar hoofd. 'Niks.' Ze ging zitten. 'Dus, heb je een leuke vakantie gehad buiten die borden?'
Sorry voor het slechte hoofdstuk maar ik heb bijna de hele dag liggen slapen. (ik heb op kamp maar ongeveer 2 uur zitten slapen door al die jongens die naar onze tent kwamen )Kudo? Reactie?
Reageer (3)
Lol, ik ga snel verder lezen
1 decennium geledenAnderling :]
owow ik heb hier echt geen goed gevoel bij!!!!!
1 decennium geleden"Ze verplaatste alleen wel de stoelen en schoof haar tafel tegen die van Olette aan. 'Kunnen we ondertussen gezellig kletsen.' Zei ze toen Olette verbaasd keek. Olette pakte haar flesje met water en nam een slokje. 'Sorry, wat zei je? Ik luisterde even niet.'"
owowow ik heb hier echt geen goed gevoel bij!
slokje van haar drankje, verbaasd kijken, niet luisteren, misschien ligt het aan mij maar ik heb echt het gevoel dat iemand wisseldrank drinkt en zich voordoet als olette!ik kan ook fout zijn natuurlijk maarja we zullen zien..en aangezien dat ze ook te laat kwam............
x x x Dancelover
Maakt niet uit.
1 decennium geledenLeuk hoofdstuk!
Snel verder!