Foto bij ~A weird breakfast~

Wat is er vraag ik zogenaamd verbaasd. Ik hoop niets ernstigs!Ik zag al lang aan de grote glimlach op mijn gezicht dat het niets ernstigs was, maar toch was het wel grappig om te doen. Mijn moeder werpt me even een bezorgde bik toe en schakelt daarna weer over op de blije/gelukkige stand. Nee,nee,nee niks ernstigs lacht ze iets leuks. Oh als het zo leuk is kom maar op zeg ik. Mijn moeder is stil. Wel het zijn meerdere leuke dingen, zowel voor jou als mij. Ik bedoel als het voor jou niet leuk was zou ik je niet zo vroeg wakker maken om het met je te delen en had ik het wel vanavond tijdens het eten gedaan, maar… Mam get to the point zeg ik. Er valt een korte stilte waarbij ik snel een slok thee neem om het niet pijnlijk te maken. Mijn moeder volgt mijn voorbeeld en we zitten zwijgend tegenover elkaar thee te drinken. Mam, wat wou je me vertellen? Vraag ik nieuwsgierig. Wel ten eerste Fanny komt vanavond eten met de kids en Rob. Oh leuk zeg ik. Fanny is mijn 7 jaar oudere zus en woon t in de stad hier vlakbij. Ze heeft 4 kinderen en ik vind ze helemaal geweldig. Fanny was vroeger en nu nog steeds echt mijn voorbeeld en we hebben een supergoede band. Zullen we iets halen of zal ik een driegangen menu koken zeg ik voor de grap. Wat je zelf wilt schat zegt ze weer vrolijk. De kinderen houden er van als je kookt. Ik zie de blik in de ogen van mijn moeder en zie dat ze echt heel veel hou van haar kleinkinderen, misschien wel meer dan van mij denk ik er achteraan, maar ik probeer die gedachte zo snel mogelijk uit mijn hoofd te krijgen. Oke leuk zeg ik. Er waren toch meer dingen. Ik zie dat mijn moeder zich een beetje ongemakkelijk voelt. Nee roep ik uit. Alles komt op zijn plaats de vrolijkheid,de verlegenheid de dromerige blik die ze de laatste tijd in haar ogen had. Dat kan toch niet. Je bent verliefd breng ik uit en mijn moeder kijkt me even raar aan en begint dan te glunderen. Echt waar nou leuk voor je mam zeg ik gemeend en mijn moeder begint te vertellen over haar nieuwe liefde. Ik luister maar half en voel een steek van jaloezie door me heen gaan. Niet om mijn moeder, maar omdat zij wel geluk in de liefde heeft en ik niet. Ik zou op haar plek moeten zitten en moeten vertellen hoe geweldig mijn vriendje is. Quinn. Mijn moeder kijkt me bezorgd aan. Oh ik was even met mijn gedachten bij jouw geweldige vriendje. Ik ben benieuwd hoe mijn aanstaande stiefvader is. Oh je zult hem snel ontmoeten Quinnie. Ik heb trouwens nog erg goed nieuws. Wel veel goed nieuws voor een dag je zou bijna zeggen dat er dan iets mis moet gaan. Mijn moeder lacht. Bijna wel he. Nou vertel zeg ik. Wel. Ik heb kaartjes voor The Foo Fighters zegt mijn moeder snel en ik begin te gillen. Nee,niet waar schreeuw ik en mijn moeder kijkt blij. We gaan de boel samen met Fanny en mij op de kop zetten. Aaaah super leuk breng ik blij uit en ik omhels mijn moeder. Dank je, dank je, dank je mam. Dit is echt het beste begin van de school ever.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen