Jeeeh wat eindelijk een volledig vage titel.:)

"Nee !"gilt Kate en ik trek het gordijn weg. Plots valt Kate op de grond en omklemd haar hoofd.
"Stop het !"gilt ze en ik voel energie stroom langs me heen gaan. Ik kijk om me heen en op elke muur staat in uitgelopen bloed rode letters `Nee' geschreven. Alle energie die ik in het hele huis heb gevoeld komt naar deze kamer toe en de lampen spatten uit een. Ik bescherm snel mijn hoofd voor de vallende scherven. Ik knip in mijn vingers om wat licht te krijgen ,maar hij wordt meteen uitgeblazen. Wind waait langs me heen en lijkt wel samen te komen op de plek waar Kate is. Mijn klem valt uit mijn haren en ze vallen op mijn schouders. Ik zoek tastend op de grond mijn klem en plots voel ik iets kouds. Nieuwsgierig pak ik het op. Het voorwerp is zwaar ,maar er is geen licht om te zien wat het is. Ik laat het voorwerp voorzichtig in de zak van mijn rok glippen.
"Laat het stoppen."hoor ik Kate smeken ,maar de wind begint harder te waaien en blaast mijn witte haren in mijn gezicht. Plots schijnt er een helder lcht en lijkt te ontploffen. Wind waait als een golf weer de andere kant op en ik wordt bijna achteruit geblazen. Weer komt er een licht ,maar deze is helderder en ik doe mijn ogen dicht tegen het licht. Ik wordt tegen de grond geslegen door nog een windvlaag en geschrokken open ik mijn ogen weer. Plots gaan de kapot gesprongen lampen weer aan en ik zie dat ik naar de andere kant van de kamer ben geslingert. Ik kijk geschrokken om me heen. Waar is Kate ?Mijn blik stopt bij een gigantisch zwart monster. Het had wel wat weg van een zwarte leeuw met zwarte vogel vleugels. Een zwarte grifioen. Ik zie dezelfde gele ogen als kate en de kat hebben."Kate ?"vraag ik en de griffioen kijkt om. Bij elke stap die hij zet voel ik mijn hart een slag overslaan. Elke stap weerklinkt als een hartslag en hij komt steeds dichterbij. De griffioen gaat op zijn achterpoten staan en brult in mijn gezicht. Plots vliegt iet de griffioen om de hals en hij valt weer terug op zijn vier poten. Woedend probeert hij degene eraf te krijgen. Boos slaat hij met zijn staart een paar schilderijtjes kapot.
"Blijf met je poten van Mia af."hoor ik Kate gillen en plots zie ik het. Kate is degene die om de hals van de griffioen hangt."Kate wat doe je ?"vraag ik verbaast."Waar lijkt het."zegt ze boos en probeert moeizaam zich vast te houden. Plots schudt hij zijn hoofd naar links en Kate valt tegen de muur aan. Woedend loopt hij op haar af ,maar ze doet niks. Ze ligt daar maar onbeweeglijk. Boos knip ik in mijn vingers en een vlammetje onstaat in mijn handpalm ,maar ik leg mijn andere hand op de vlam en mompel ignis. Ik haal mijn hand weer van mijn andere hand af en een grote steekvlam is te zien. Vlug blaas ik tegen de vlam aan en hij valt tussen de griffioen en Kate op de grond. De griffioen draait zich boos naar mij toe. Ik kijk hem uitdagend aan. Boos slaat hij zijn vleugels uit en ik knip in mijn vingers. Hij gaat op zijn achterpoten staan en haalt met zijn scherpe klauwen mijn arm open. Ik grijp mijn arm vast en hij begint hevig te bloeden. Weer haalt de griffioen uit en dit keer snijdt zijn klauw in mijn wang. Ik slaak een gil en val op mijn knieën."Mia !"gilt Raito en er klinkt hevig gekraak. Plots hoor ik voetstappen in de hal en kijk om. Raito staat daar in de deuropening. Zijn warrige zwarte haar hangt voor zijn ogen en hij kijkt me lachend aan en even lijkt de tijd weer stil te staan. Hij ziet eruit als een zwarte engel met zijn witte shirt en zijn spijkerbroek. Hij knielt bij me en kijkt naar de wond op mijn wang. Voorzichtig raakt hij mijn wang aan."Gaat het ?"vraagt hij en ik knik. Snel sta ik op en duw hem net op tijd opzij. De griffioen beukt op de grond en versplintert de planken onder hem. Hij knikt als een bedankje en kijkt dan naar de griffioen.
"Wat is dat ?"vraagt hij verbaast."Een griffioen."

Reageer (1)

  • TimeTravel

    oeh! spannend! Raito is lief! Ik zie raito voor me met Jordan haar.. hmm, niet slecht ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen