Foto bij Chapter Seven - evening

Rosa.
De dagen vlogen voorbij en ik had nog een dag om met Ilse leuke dingen te doen. ’S Avonds zouden de jongens langskomen om me te helpen met mijn spullen in te pakken. Ze wilde me perse helpen. Ik had gezegd dat Ilse er ook was maar dat maakte ze helemaal niets uit. Ze wisten dat Ilse fan van ze was maar dat ze niet zo irritant was als sommige. Ik had mijn klas al gedag gezegd. Letterlijk. Ik had alleen gezegd: ‘Doei tot ooit.’ Daarna was ik weggelopen. Ilse stond al in mijn kamer heen en weer te wiebelen toen ik nog in mijn bed lag. Ik kleedde me snel om en grijnsde. We zouden eerst gaan winkelen en daarna lekker ergens een patatje halen en dan rond zeven uur zouden we weer terug zijn. Ilse had nog een jurkje nodig en ik had nog een paar sweaters nodig. Ik had geld van mijn ouders gekregen omdat het een speciale gelegenheid was. Ik ging voor een jaartje weg en ze vonden het leuk voor mij. Maar ze vonden het helemaal niet fijn dat hun “kleine meid” helemaal alleen met een band op tour ging. Ik vond het niet erg. Ik had de jongens beter leren kennen en ik wist dat ik een goede beslissing had gemaakt. Ik keek naar Ilse en trok haar mee. ‘Kom we gaan.’ We hadden de hele dag gesprekken over hoe we contact zouden houden en of ze een keer langs zou kunnen komen. Aan het einde van de dag zaten we in een klein snackbarretje en we hadden allebei een patatje met en een kroket. Het was onze standaard maaltijd als we hier aten. Ik nam een hapje van mijn patat en slikte het moeilijk door. “ Ilse, Ik ga je missen.’ Ilse keek me aan en ik voelde een traan over mijn wang lopen. Het was alsof we elkaar nooit meer zouden zien. We waren niet voor niets beste vriendinnen. ‘Ik jouw ook , maar ik beloof je dat we contact houden. Jij bent mijn beste vriendin.’ Ik pakte mijn hand tas en pakte een klein pakje eruit. ‘Ik heb een klein cadeautje voor je.’ Ik gaf het aan haar en ik zag dat ze verrast was. Ze pakte het uit en glimlachte. Het was een dogtag met onze namen en sinds wanneer we al beste vrienden zijn. Ik pakte die van mij uit mijn broekzak en glimlachte. ‘Ik heb er ook een.’ Ik keek naar haar en ze stond op en gaf me een knuffel. ‘Ik ga hem elke dag dragen!’ We knuffelde elkaar nog even extra lang en we besloten maar terug te gaan. Ilse en Ik namen ons patat mee en aten onderweg naar huis nog wat. We kwamen daar aan en we zagen de auto van de jongens al staan. Ik zag aan Ilse dat ze nerveus werd. Ik wist precies waarom, die blik in haar ogen die herkende ik uit duizenden. “je bent verliefd’ Ilse keek me raar aan en giechelde toen. ‘Laat me raden? Harry?’ Ilse knikte en ik grijnsde. ‘Schattig. Maar pas op hij flirt met iedereen.’ Ilse knikte even snel en toen liepen we naar binnen. Ik hoorde gelach van boven komen en ik rende snel de trap op. Ik deed de deur open en zag dat ze met een foto album op hun schoot zaten. ‘ aah! Nee niet die foto’s’ Ik herkende het fotoboek , het was het fotoboek met de foto’s van mij en ilse toen we nog een jaar of 10 waren. Er stonden hele gênante foto’s in.

Niall.
We waren een kwartier te vroeg en we werden door de moeder van Rosa naar Rosa’s kamer gestuurd. Ik keek rond in de kamer en zag een fotoboek staan. Ik pakte het en opende het. Het waren kinder foto’s van haar en een ander meisje. Ik vermoedde dat het Ilse zou zijn. Het was schatttig om te zien. Ik wilde dat ik Rosa beter kende of dat ik een keer alleen met haar zou zijn. Alleen Liam wist nu dat ik Rosa leuk vond, voor de rest had ik het geheim gehouden omdat ik niet wilde dat ze er grappen over gingen maken. De andere jongens kwamen bij me zitten en we bladerde het hele fotoboek door. Ik begon te lachen en glimlachte. Ik keek om toen ik Rosa hoorde. Ik begon nu nog harder te lachen en merkte dat de andere automatisch mee lachte. Ik had gehoord van mensen dat mijn lach aanstekelijk was en dat het altijd vrolijk was. ‘Deze foto’s zijn toppunt van schattigheid.’ Ik sloeg nog een pagina om en daar was een foto van Rosa met een Teddybeer. Daar onder stond een kleine tekst ‘met Louis de teddybeer.’ Ik vond het schattig en ik keek even naar Rosa.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen