Foto bij three.

Jimmy Waters

"Ik weet dat ik normaal geen toespraak geef op de tweede avond, maar..." Begon Perkamentus en de hele zaal werd stil en keek hem aan. "Dit jaar zal Zweinstein niet alleen jullie thuis worden maar ook de thuis van twee andere scholen!" Er barstte een luid gemompel los. "Ik stel jullie voor aan de prachtige meisjes van Beauxbatons met hun schoolhoofd madame Maxime!" Riep Perkamentus er overheen en de deuren vlogen open. De meisjes kwamen elegant binnen gehuppeld en hielden even halt recht voor achter mij en Ron. Ze slaakten een zucht en lieten een paar 'vogeltjes' ontsnappen uit hun gewaad ontsnappen. Ron liet zijn ogen op hun achterwerk rusten en mompelde iets over geweldig. Ik gaf hem een tik op zijn schouders en keek naar het schoolhoofd. "Dat is een grote vrouw." Zei Simon Filister en iedereen staarde haar aan. "En nu stel ik jullie voor aan de stoere Klammfel jongens met hun schoolhoofd Igor Karkaroff!" Zei Perkamentus net voor een harde klap waardoor ik een hupje op mijn stoel maakte en ik net als een paar andere meisjes een gilletje slaakte. Fred en George begonnen te lachen en ik gaf Fred, die recht voor me zat, een schop tegen zijn been. "Is dat Viktor Kruml?" Riepen sommige mensen door de zaal. Ron zat helemaal hyper naast me op de bank en ik keek Viktor Kruml recht in de ogen, hij knipoogde naar me waardoor Ginny me bijna van mijn stoel duwde. "Ginevra!" Mompelde ik toen Perkamentus Karkaroff begroette. "Er zal dit jaar een bijzondere gebeurtenis op Zweinstein plaatsvinden." Iedereen keek elkaar aan. "Het Toverschool Toernooi!" Er barstte een vreselijk gemompel op toen Droebel binnenkwam. "Stilte!" Riep Perkamentus en Droebel begon te praten. "Om veiligheids redenen hebben we dit jaar een nieuwe regel ingesteld. Leerlingen onder de 17 jaar mogen zich niet inschrijven voor het toernooi!" Zei Droebel en er werd meteen door de zaal geroepen. "Dat is barbaars!" Riep de tweeling in koor en begonnen nog harder te roepen. Droebel schudde zijn hoofd en liep weg.

Reageer (1)

  • DuppyDub

    haha.

    ps: ik ben de honderdsts lezer van dit hoofdstuk :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen