~50~
Agnes P.O.V
“Wat ben je stil.”, zei Onida. “Wat moet je met Dana>”, vroeg ik uiteindelijk met een trillende stem. “Ik niks liefje, maar als je slim bent kom je naar me toe, alleen.”Ze benadrukte het laatste wordt alsof ze wist dat Seth naast me stond. Ik veegde een traan weg. “Goed, zonsondergang. In het bos, zorg dat je alleen bent, ik vind je wel.”
Ik wist dat Alice het al wist op het moment dat ik mijn telefoon op tafel legde. Ik liep zonder iets te zeggen naar boven en pakte mijn tas. Toen besloot ik dat het nutteloos was en het enige wat ik pakte was het armbandje van Seth en van Dana. “Het spijt me.”, zei ik zachtjes. Ik liep weer naar beneden. “Denk je echt dat wij je laten gaan.”, zei Bella. “Nee, maar toch ga ik. Ze is mijn zus, ik laat haar niet in de steek.”, zei ik fel. “Alsjeblieft.”, zei ik zachtjes. “Nessie vloog naar me toe. “Alsjeblieft, blijf.”, zei ze. Ik kan niet.”, zei i terwijl ik mijn hand door haar haar haalde. Ik haalde uit mijn zak een kettinkje dat ik ooit een keer op de clubkampioenschappen had gekregen van mijn trainster. “ Alsjeblieft.”, zei ik en ik deed het om haar nek. Ik liep de deur uit en richting de rivier. Seth en Doerak volgde me. Ik stopte bij de rots waar we hele middagen konden zitten zonder iets te zeggen. “Laat me nu alsjeblieft alleen.”, zei ik. “ Wacht.”, zei Seth en hij trok me naar zich toe. “ Ik wil niet dat je weggaat.”” Ik ook niet, maar ik kan niet leven met mezelf als ik het niet doe.” “ Ik houd van je.”, zei hij zachtjes. Hij kuste me voorzichtig. Daarna nam hij afstand en veranderde, zonder de moeite te doen om zijn kleren uit te doen, in streek met zijn snuit tegen mijn wang. Ik tilde Doerak op, draaide me om en liep weg, steeds dieper het bos in, zonder nog om te kijken.
“ Je bent slim om naar me te luisteren.”, zei Onida die opeens voor me opdook. Ik zei niks. Ze pakte me bij mijn middel en begon te rennen. Niet veel later stonden we voor een eenzaam afgelegen huis. Ze trok me mee naar binnen en ik wist dat ik hier nooit meer uit zou komen.
Er zijn nog geen reacties.