Foto bij Chapter Two -  Mission Started

Niall.
Ik was eerder uit mijn bed gekomen op naar de dansstudio te gaan. Ze hadden gezegd dat wij het meisje moesten overhalen. Ik wilde weten wie het was , Ik stond te praten met onze manager. Nigel keek naar de deur toen er een meisje binnenkwam. ‘Dat is haar.’ Ik bekeek het meisje en glimlachte. Ze was leuk maar dat betekende niet dat ze gelijk goed kon dansen. Normaal lukte het Nigel wel om mensen over te halen om te gaan dansen bij ons, maar dit meisje was anders had hij gezegd. Ik had het gezien. Het meisje was niet het type meisje dat beroemd wilde worden. Ze wilde alleen maar dansen omdat ze het leuk vond. Ik zag het gewoon aan haar. Ze was speciaal en ze was anders. Ze zette de muziek aan en ik bekeek haar. Ze had talent en niet zo’n klein beetje ook. Ze begon de andere meisjes en jongens haar dans uit te leggen. Ik kon duidelijk zien dat ze het lastig vonden. Nigel had tegen ons gezegd dat als ze bij ons zou kunnen komen dansen dat ze waarschijnlijk ook een deel met de choreografie te maken zou krijgen. Dat het niet te makkelijk was voor haar maar ook niet te moeilijk voor de andere. Het zou top zijn als ze bij ons zou komen dansen. Ik vond het idee al super leuk. Ik zuchtte toen de rest van de jongens binnen kwam. Het was altijd zo. Ze kwamen bijna altijd te laat. Eigenlijk kwam ik ook altijd te laat omdat Zayn nog iets aan zijn haar moest doen of omdat Harry en Louis raar bezig waren. We probeerden eigenlijk altijd tijd vrij te maken voor onze fans, maar soms lukte dat gewoon niet. De andere jongens voegde zich bij mij toe en Harry deed de muziek uit en begon gelijk met praten toen hij gemompel hoorde uit haar mond. “Sorry, wat zei je?’ Ik keek even naar Harry en grijnsde. We konden geen van alle nederlands praten of überhaupt verstaan. Ik zag dat ze iets verlegen werd en ik glimlacht opnieuw. Louis vervolgde het gesprek en hij glimlachte. ‘ Jij bent Rosa toch?’ Het meisje knikte aarzelend. Toen was het mijn beurt. ‘We hebben je echt nodig als danseres.’ Ik schrok van haar reactie. Waarom wilde ze niet. Ze was perfect en we konden haar wel zover krijgen. Al zou het een week of 2 duren, het zou ons lukken. Louis keek ook verbaasd naar haar. ‘Het is een grote kans om met ons te touren?’ Ik zag gewoon aan Louis dat hij teleur gesteld was. Liam en Zayn hadden nog niets gezegd. Van Liam begreep ik het, van Zayn niet. Zayn wilde altijd praten. Net op het moment dat ik aan Zayn dacht begon hij te praten. “En je zit met 5 Leuke jongens opgescheept.’ Echt zo’n Zayn opmerking. Ik grijnsde en keek naar het meisje. Ze praatte een beetje engels , maar het was niet bepaald goed. ‘ Ik wil gewoon niet, klaar uit. Jullie moeten maar iets anders verzinnen om me over te halen.’ Ik kon er uit halen wat ze bedoelde. Dus ergens wilde ze wel, maar we moesten moeite voor haar doen. Ik keek naar Louis en toen naar Liam. We hadden dit eigenlijk al verwacht. We wisten wat ons te doen stond. We hadden informatie over haar gekregen van haar dansleraar. We wisten waar ze woonde en waar ze naar school ging. Dat waren de twee belangrijkste dingen. Ik beet even op me lip en zuchtte. “We zien je nog wel. ‘ We liepen met z’n zessen de zaal uit. Onze Manager wist allang wat we van plan waren. We zouden naar haar school gaan en het podiumpje in de aula ombouwen tot een podium waar we konden zingen met twee dansers. Ze moesten er perfect uitzien. We stapte in de auto en Nigel stapte voorin. “ Missie, Krijg Rosa mee op tour is gestart.’ We schoten in de lach, zo hadden wij het nog nooit bekeken.

Rosa.
Ik keek even naar de jongens en zuchtte. Ze moesten er gewoon een keer over ophouden. Nee was nee. Zo moeilijk was het toch niet? Als ze me echt zo graag wilde dan moesten ze er iets voor doen. Ik was niet te koop of zoiets. Ik keek ze aan en glimlachte half. ‘ Ik wil gewoon niet, klaar uit.Jullie moeten maar iets anders verzinnen om me over te halen.’ Ik zei het in mijn slechte engels en ik hoopte dat ze het begrepen. Ik keek naar de jongens en glimlachte. Ik zag dat ze iets snel tegen elkaar zeiden. Iets wat ik niet kon verstaan, zo snel ging het. Ze zeiden iets tegen mij en ik knikte. Ze liepen de zaal uit en glimlachte. Ik was benieuwd wanneer ik ze weer zou zien. Eigenlijk hoopte ik wel snel, want ik wist nog steeds niet wie die blonde jongen nou was. De les was eigenlijk al tien minuten geleden afgelopen dus ik besloot maar weer naar huis te gaan. Op maandagmiddag waren er geen leuke lessen meer, Anders danste ik gewoon mee. Maar het waren nu alleen nog maar kleine kinderen van een jaar of 10. Met mijn 16 jarige leeftijd was dat toch wel een iets te groot leeftijd verschil. Ik vond het raar dat iedereen wist wie die jongens waren. Ik had gehoord dat ze ‘One Direction’ heette en dat ze derde waren geworden met Xfactor. Ik vroeg me af waarom ze daar ooit aan mee hadden gedaan. Ik vond xFactor maar een stom programma. Gaf mij maar dansprogramma’s of dansfilms dat vond ik veel leuker. Ik fietste naar huis en zette mijn fiets weer in de schuur. Ik liep via de tuin naar binnen. Binnen zaten mijn ouders op de bank met een brief in hun handen. Ik zag dat er een logo opstond. 1D. Dat zou dan wel van die band zijn. Ik wilde stil naar boven lopen , te laat. Ik hoorde mijn naam al. ‘Rosa lieverd kom is. ‘ Nu zou je het krijgen. Ze zouden gaan zeggen dat ik deze kans moest aannemen, ze wilde zo graag dat mijn danskunsten de wereld in gebracht werden. “mam, pap ik heb nee gezegd en daarbij heb ik gezegd dat als me echt willen dat ze het maar moeten bewijzen.’ Mijn ouders knikte en keek naar mij. Mijn vader trok mij op de bank tussen hun in. “ Rosa neem nou eens een kans aan. In de brief staat dat je naar minimaal 10 landen gaat en daar gaat dansen dat is toch perfect?’ Ik schudde mijn hoofd. ‘ Pap ik beslis het zelf wel. ‘ Ik stond geïrriteerd weer op en liep de trap op. Ik gooide mijn tas op mijn bed en pakte mijn laptop. Ik zette mijn muziek aan en ging toen voor mijn spiegel staan en deed wat dansoefeningen. Ik had al gegeten en ik had mijn huiswerk al gedaan, daar was ik blij mee. Het was namelijk al vrij laat geworden. Sinds dat ik dans gaat mijn leven super snel. Dansen is voor mij gewoon een soort troost. Het helpt me in alles wat ik doe. Ik besloot in mijn bed te gaan liggen en viel uiteindelijk in slaap.

Reageer (2)

  • Hesitation

    Ja, oke, jij gaat nu verder schrijven want het is een leuk verhaal. AFGESPROKEN?(flower)

    1 decennium geleden
  • ninatommo

    ik vind uw verhaal echt leuk ;D

    snel verder (;

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen