06
'Hoe ben je hier gekomen?' Vraag ik als Lizy onze kus ruw heeft onderbroken. 'Je moeder heeft me afgezet', antwoord Louis. 'En dit heb je al maandag gepland?' Vraag ik vrolijk door. Hij knikt blozend. Hij pakt mijn hand vast en verstrengeld zijn vingers met die van mij. Dit is de eerste keer dat ik hem in het echt zie en het maakt mijn benen zwak. Hij is nog veel knapper in het echt dan ik dacht. 'Ik vind jullie echt schattig samen', zegt Lizy. Ik bloos verlegen. Louis graait even in zijn broekzak en haalt er een opgevouwen papiertje uit. Ik moet jammer genoeg Louis zijn hand los laten om het papiertje open te kunnen vouwen. Het is een uitnodiging voor het feest van Liam zaterdag. 'We hebben het er straks nog wel over', fluistert Louis zachtjes in mijn oor. Ik knik dankbaar en stop het papiertje in mijn zak. 'Mag ze een vriendin meenemen?' Vraagt Lizy hoopvol. Louis schudt zijn hoofd. Waarschijnlijk zou ik wel een vriendin meenemen, maar dat wil ik liever niet en dat had Louis waarschijnlijk ook al door. 'Gaan we?' Vraagt Louis, terwijl onze vingers alweer verstrengeld zijn. Ik knik en samen lopen we naar mijn fiets. 'Ik zie je morgen wel', roep ik naar Lizy. Ze kijkt me met een pruillipje aan, maar ik negeer haar. Echt niet dat zij met Louis en mij meegaat naar mijn huis!
'Jij fietst', zeg ik, terwijl ik mijn fiets in zijn handen duw. Hij grinnikt en stapt op. 'Hé, wacht even!' Roep ik als Louis met een big smile wegfietst. Na een paar meter stopt hij weer. 'Je moet mij ook niet laten fietsen, dan heb ik nogal eens de neiging om de passagier te vergeten', zegt Louis lachend. Ik prik hem in zijn zij, zodat hij een rare beweging maakt en bijna van mijn fiets af valt. Ik lach en stapt bij hem achterop. 'Gaat je dit eigenlijk wel lukken?' Vraag ik als ik hij begint te slingeren. 'Wel als jij je armen om mijn middel heen slaat', zegt hij zwoel. Dat hoeft hij geen twee keer te zeggen. Ik sla mijn armen om zijn middel en leg mijn hoofd tegen zijn rug aan. 'Beter?' Vraag ik lachend. 'Veel beter', zegt hij, waarna hij netjes recht blijft fietsen.
Even later zitten we op mijn bed. Hij heeft alle laatjes en dingetjes al meerdere keren nieuwsgierig door gekeken. 'Weet je, eigenlijk is dit best raar', merk ik droog op. 'Wat?' Vraagt Louis. Hij komt naast me zitten en pakt mijn hand vast. 'Dit is de eerste keer dat we elkaar in het echt zien', zeg ik. Hij haalt zijn schouders op. Ik glimlach en druk een kus op zijn lippen. 'En nu over het feestje', zegt Louis. Ik kijk beschaamd naar onze handen. 'Waarom wil je niet?' Vraag ik. 'Ik hang er toch maar een beetje bij', zeg ik. 'Ga in ieder geval met mee morgen naar Engeland', zegt hij. Mijn mondhoeken krullen omhoog. Ik zou niets liever willen. 'Als je echt niet naar dat feestje wil zaterdag, dan blijven we gewoon thuis', zegt hij. Ik schud wild met mijn hoofd en kijk hem aan. 'Dat kan je niet maken tegenover Liam', zeg ik. 'Als ik het uitleg, zal hij het jammer vinden, maar begrijpen', zegt hij, maar ik zie dat hij het liever niet doet. Hij wil naar dat feestje, wat ik begrijp. 'Waar ben je bang voor?' Vraagt hij. 'Dat ik alleen ben op dat feestje', mompel ik blozend. 'Ik blijf toch gewoon bij je of een van de jongens', zegt Louis. Ik kijk naar hem op en zie dat hij het meent. Ik druk een vluchtige kus op zijn lippen en kijk hem dankbaar aan. 'Dus je gaat mee?' Vraagt hij hoopvol. Ik knik grijzend. Louis kijkt me triomfantelijk aan. Ik prik in zijn zij om die glimlach van zijn gezicht te vagen. Hij maakt een spastische beweging en valt bijna van mijn bed af. Hij pakt mijn polsen vast, voordat ik nog een keer kan doen. 'Niet meer doen', zegt hij streng. 'Of anders', zeg ik uitdagend. Zijn adem strijkt over mijn gezicht en zijn ogen glijden even over mijn lippen. 'Of anders zorg ik ervoor dat je het nooit meer zal doen', fluistert hij. Ik kijk naar hem op en wil nog een opmerking maken, maar mijn lippen lijken wel op elkaar te zijn gelijmd.
Hij buigt zich langzaam naar voren en brengt zijn lippen op de mijne. Het lijkt alsof ze voor elkaar zijn gemaakt. Zo zacht en zo perfect. Een warm gevoel verspreid zich door mijn lichaam. Voorzichtig lik ik over zijn lippen en gewillig gaat zijn mond open. Ik verken zijn mond met mijn tong en voel Louis zijn handen onder mijn shirt verdwijnen. Ik laat mijn handen ook onder zijn shirt verdwijnen en laat mijn vingers over zijn blokjes glijden. Zachtjes streelt hij met zijn handen mijn onderrug. Na deze kus kijken we elkaar een beetje buiten adem uit. Ik druk mijn voorhoofd tegen de zijne en kijk hem diep in de ogen. Zijn grijsblauwe ogen kijken me verliefd aan. Met een blik alsof ik het enige meisje op de wereld voor hem ben. Alsof ik speciaal ben. Hij ziet mijn blik, waarop zijn mondhoeken in een verliefde grijns omhoog krullen. 'Ik hou van je', fluistert hij zachtjes. De woorden glijden lief mijn oren binnen. Zachtjes streelt hij mijn wang en blijft me diep in de ogen aankijken. 'Ik hou ook van jou', fluister ik verliefd terug.
Er zijn nog geen reacties.