Foto bij XVII

Alice Potter

D
e rest van de dag verloopt rustig, ik heb geen lessen meer met Rose en Lucy dus ik zit de meeste lessen alleen. Soms zit ik naast Lisa, die me dan weer dankbaar aankijkt, waar ik alleen met een flauw glimlachje op reageer. Ik weet James en zijn vrienden de hele dag te ontwijken door na de lessen op de slaapzaal huiswerk te maken. James, Sirius en Peter wagen zich waarschijnlijk niet in de bibliotheek, maar Remus wel. En als ik zijn bezorgde blikken goed begrepen heb, weet hij dat er iets speelt.

Nog steeds zit ik op mijn bed en schrijf tevreden de laatste zin aan een verslag dat ik pas over een week af hoef te hebben. Ik begin honger te krijgen en als ik op de klok kijk, zie ik dat het avondeten begint. Glimlachend ruim ik mijn spullen af, maar als ik opsta bedenk ik me ineens dat Sirius, Marinda en Remus daar ook zijn. Remus is hartstikke aardig, maar als hij nu vragen begint te stellen weet hij al snel dat ik verliefd ben op zijn vriend.
Zuchtend loop ik toch naar de leerlingenkamer en stap door het portret. Ik loop extra langzaam richting de Grote Zaal, in de hoop nog een oplossing te verzinnen, maar als ik bij de deuren aankom, heb ik die nog steeds niet gevonden.
‘Hee Alice!’ Hoor ik ineens naast me. Ik kijk geschrokken naar rechts, want ik was zo diep in gedachten verzonken dat ik niet eens door had dat er iemand naast me stond. Lucy en Rose staan naast me en kijken me vrolijk aan.
‘Hee,’ mompel ik.
‘Wat is er?’ vraagt Lucy bezorgd.
‘Ik heb niet zo’n zin om bij mijn broer en zijn vrienden te gaan zitten.’ De reden laat ik maar even achterwege, ik vertrouw Lucy en Rose nog niet zo goed.
‘Oh. Nou, dan kom je toch bij ons zitten?’ zegt Lucy en Rose knikt vrolijk, ze kan vast niet wachten om verder te vertellen.
Nog voordat ik antwoord heb kunnen geven, trekt Rose me mee naar de tafel van Huffelpuf en duwt me op het bankje. Rose en Lucy gaan ieder aan een kant van me zitten.
‘Zo,’ zegt Rose. ‘En zeg nu maar eens wie je broer en zijn vrienden zijn.’
Ik grinnik even en wijs dan naar James die, zoals gewoonlijk, zijn hele bord vol schept.


---
Zo, weer een hoofdstukje voor jullie:Y)
Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik echt hou van de cover die Fassbender voor me heeft gemaakt 8D

151 abo's... Waar heb ik dat aan verdient o.O
Gosh, ik ben echt blij 8D

Reageer (30)

  • Bennedict

    Dude. Je verdient die abo's door je prachtige hoofdstukken...
    DUH ^^

    NU. SNEL. VERDER.
    PLEASE?

    1 decennium geleden
  • Doortjez

    Je staat op 4, is dwt genoeg? Snel verder! Ben nu al verlaafd

    1 decennium geleden
  • Boulevard

    VERDER
    Ps: je staat in de top vijf ^^

    1 decennium geleden
  • Ilovemyself

    Ze moet Sirius vergeten, ookal is hij natuurlijk wel Cute :$

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Hoeraaaaaaaaa!
    Ze heeft vrienden!
    Had ze al, maar het is cool om het nogmaals op te merken(:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen