Opdracht drie in de schrijfwedstrijd van Holmes:
Hieronder staan nummers van 1 tot 5. Onder elk van hen gaat een historische gebeurtenis schuil. Laat een reactie achter met het nummer van jouw keuze en dan stuur ik je in een GB berichtje jouw historische gebeurtenis. Je verhaal moet zich rond of tijdens die gebeurtenis afspelen. Min. 1000 woorden.

Opmerkingen:
-Alle informatie die hierin staat, komt van wikipedia en is zo goed als waar.
-Dit verhaal is gebaseerd op de ontdekking van het graf van de farao Toetanchamon.
Het graf is ontdekt op 4 november 1922 om 10:00 's ochtends door Howard Carter. Op 25 november 1922 zijn ze voor het eerste het graf binnen gegaan.
-George Edward Stanhope Molyneux Herbert ofwel Lord Carnarvon heeft Howard Carter gefinancierd.
"Lord Carnarvon zou echter niet lang kunnen genieten van de publiciteit. Hij werd gebeten door een mug, de muggebeet ging ontsteken, en Carnarvon kreeg hoge koorts. Alle medische hulp faalde en hij stierf in de morgen van 5 april 1923 te Caïro, 56 jaar oud."

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen