012
De vakantie is voorbij en we zijn nu terug onderweg naar school. Na die eerste dag zijn we naar een hotelletje in Havermouth gegaan voor een weekje. Daarna hebben we zijn verjaardag gevierd. Ik had hem een armband gegeven met onze namen erin gegraveerd. En ik ben ook een taart gaan kopen die we met z'n tweeën hebben opgegeten. Ik heb echt spijt dat de vakantie zo snel is voorbij gegaan. Hij was echt perfect, na de eerste dag dan. Gelukkig dat die dag nog goed is afgelopen. Ik word uit mijn gedachten gehaald door een mevrouw met een karretje vol met snoepjes.
'Willen jullie iets van het karretje?' vraagt ze op een over blije toon.
'Eh, neen dank je' Ze rijd weer verder en dan valt me op dat Tom al de hele tijd naar me zit te staren. Best wel eng. 'Eh, Tom?' Ik zie dat hij schrikt. 'Is er iets?' vraag ik dan. 'Ik bedoel, je zit de hele tijd naar me te staren'
'Nee' lacht hij. 'Nee, er is niets' zegt hij wat serieuzer. Daarna glimlacht hij naar me. Ik ga weer naast Tom zitten en leg mijn hoofd op zijn schouder en val ik in slaap.
Ik word wakker gemaakt door Tom die me voorzichtig wakker schudt.
'Zoé, we zijn er' zegt hij.
'Maar ik lig zo goed' zeg ik grijnzend. Ik lig nu helemaal over Tom heen waardoor hij niet recht kan staan. Nu begint hij ook te grijnzen en kietelt me. 'AAH -haha- TOM Haha-Hou OP!' roep ik lachend. Ik ga al recht zitten en Tom gaat recht staan.
'Dat was ook niet moeilijk' zegt hij grijnzend en hij loopt lachend de trein uit. Ik loop ook de trein uit maar bots perongeluk tegen iemand op.
'Oh, eh sorry' ik bekijk de jongen nog een keer, maar ik ken hem nergens van. 'Ben jij nieuw hier of zo?'
'Ja, best wel stom dat ik in het midden van het jaar nieuw kom. Hoe heet je?' vraagt hij.
'Ik ben Zoé en jij?' vraag ik lief.
'Remco, aangenaam' Ik schud zijn hand en hij gaat weg.
'Wie was dat?' vraagt Tom plots. Oh ja, hij stond hier ook.
'Remco' Tom wilt nog iets zeggen maar word onderbroken door Lily die op me af komt lopen.
'Hé Zoé' roept ze enthousiast. 'Oh en, eh, Tom' zegt ze moeilijk. 'Ik heb gehoord wat er is gebeurt' Ze kijkt triest.
'Wat dan?' vraagt Tom in de war.
'Weet je dan nog niet dat je oma, opa en vader zijn vermoord?' Ik kijk haar even bang aan.
'Oh dat' Hij haalt zijn schouders op alsof het niets is. Lily schudt ongelovig haar hoofd. 'En wat kwam je nou doen?' zegt Tom bot.
Reageer (1)
coole armband!!
1 decennium geledenMa ik weet ni veel te zegge,
alleen;
V
E
R
D
E
R
(zoals altijd? )