Foto bij Hoofstuk 11.

Bij Jochem en Hinne

Ik hoor mijn hart kloppen in mijn keel. Ik kom vaak wel heel stoer over maar in situaties als dit ben zelfs ik bang. Ik kijk Hinne aan, hij kijkt heel bang. Ik tik Hinne aan en wenk hem. We lopen allebei zo voorzichtig mogelijk naar donkere hoek in de kamer. We verstoppen ons achter een stapel dozen. We horen voetstappen de trap op komen. Een zwaar gehijg. De persoon heeft waarschijnlijk hard gerend of net gevochten. Het is vast de kidnapper van May, denk ik. Hij zoekt ons om ons ook te kidnappen. Hinne zit met z'n handen voor z'n ogen. Die man heeft hem vast veel pijn gedaan. Ik heb hem namelijk nog nooit zo bang gezien. De voetstappen komen onze kant op. Ik kruip een beetje naar achter. Dan opeens gaat m'n telefoon. Een sms, van m'n moeder of ik morgen thuis kom eten. Shit, die sms heeft ons verraden. De stapel dozen wordt omgegooid en de dozen vallen met veel lawaai op de grond. Dan zie ik de persoon waar we zo bang voor waren, het is niet de kidnapper. Het is een meisje. 'Hinne? Jochem? Wat doen jullie hier?' vraagt ze en ze kijkt ons verbaast aan. 'Ehmm, dat is een lang verhaal. Maar wie ben jij en wat doe jij hier?' vraag ik en ik sta voorzichtig op. Ook Hinne staat op en komt naast me staan. 'Ik ben Zoë. Ik ben een grote fan van Only Seven Left en dus van jullie. Ik was samen met mijn vriendin May naar...' 'May???! Ken jij May?!' onderbreekt Hinne haar. 'Ja, ik ken May , ze is één van mijn beste vriendinnen en ik was samen met haar naar jullie concert gekomen en toen gooide ik perongeluk een vlammend beertje tegen jouw aan Jochem, herken je me nu al niet meer?' 'Nu je het zegt. Ja dat was jij, en jij bent dan dus inderdaad de vriendin van May.' 'Hoe kennen jullie May?' vraagt Zoë die het even niet meer snapt.'Wij hadden May mee genomen backstage. Hinne werd smoorverliefd op haar en toen werd Hinne ontvoerd. May en ik gingen hem zoeken alleen nu heeft de kidnapper haar meegenomen, die man heeft een pistool.' zeg ik en ik zie haar schrikken. 'Dus Hinne is smoor op May?! En nu is ze ontvoerd door een gewapende kerel?! Dit had ik nooit verwacht toen ik in de auto naar de concertzaal reed.' zegt Zoë. 'Niemand had verwacht dat Hinne en may ontvoerd zouden worden en ook niet dat Hinne verliefd zou worden op een fan. Hij heeft namelijk altijd gezegt dat hij nooit zou daten met een fan. Maar we moeten nu de politie bellen en May redden.' zeg ik. Hinne bloost. Zoë zoekt in haar zak. 'Shit, m'n mobiel is weg! Die ben ik vast onderweg verloren!' Ik pak m'n mobiel uit m'n broekzak. 'Kut, m'n bluetooht stond de hele tijd aan en nu is m'n accu leeg! Alles zit tegen vandaag. Hinne heb jij je mobiel bij je?' vraag ik aan Hinne. 'Ehmm, neeh. Die ligt nog in de kleedkamer.' 'Dan moeten we maar zelf achter die enge kerel aan.' zeg ik en Zoë en Hinne kijken me allebei bang aan. 'Ow, ik kwam Bart nog tegen onderweg. Dus die staat buiten te wachten.' zegt Zoë. 'Oke, laten we dan maar naar hem toe gaan. We lopen naar de trap en lopen naar beneden. 'Hee Hinne, Jochem alles goed?' vraagt Bart en geeft ons een high five. 'Jahoor, maar we moeten gauw opzoek gaan naar May.' zeg ik en we lopen met z'n vieren weg bij het huisje. Dan opeens horen we een schot en Bart gilt en valt met een klap op de grond neer. Er zit een grote roden bloed vlek op z'n rug. We zijn beschoten!

Reageer (3)

  • manonx

    "Hinne werd smoorverliefd op haar en toen werd Hinne ontvoerd",
    geniaal gewoon

    1 decennium geleden
  • TrueDreamer

    Spannend snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Heartstrings

    Bart gilt.
    Ik zie het echt voor me met zo'n hoog meisjes gilletje. IEEEH.

    Maar ik vind het wel HEEEEEEEL SPANNEND. Je schrijft echt goed Leonie, no kidding! :D
    Ik maak wel vaak grapjes maar nu niet want ik weet zeker dat Bart dood gaat :'( En dat Domien wint, verdomme.

    LUCY IS OOK DE NAAM VAN MIJN HOOFDPERSOON IN MIJN VERHAAL APNA'ER. nee geintje maar wel snel verder.
    Is Lucy niet Zoë trouwens?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    lekkah zwemmen met jasonie en joostie hihi xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen