Hoofdstuk 1
Als ze bij het huis van Sarah komen doet Sarah meteen de deur van het huis open en roept: MAMA IK WIL MET LISA OP VAKANTIE!!!!!! De moeder van Sarah is aan de telefoon. Sarah zegt snel sorry, maar de moeder van Sarah fluistert in de telefoon: het plan is gelukt en hangt dan op. Ze legt de telefoon neer en kijkt naar de twee meisjes. Daarna zegt Sarah meteen: met wie was je aan de telefoon? De moeder van Sarah zegt dat het de moeder van Lisa was. Lisa kijkt raar naar de moeder van Sarah. Lisa zegt heel stil: wat hebben jullie dan besproken? Nou, jullie willen toch samen op vakantie? En Lisa, jou moeder werkt toch bij een reisbureau? Ja zegt Lisa. Nou, er nu is een actie voor Egypte. Dus daarom gaan jullie naar EGYPTE!!!!!! Sarah en Lisa gillen bijna het dak van het huis. De moeder van Sarah probeert het nog normaal te maken, maar het lukt echt niet. Ze zijn zo blij. Maar dan roept de moeder van Sarah: willen jullie niet weten waarneer jullie kunnen gaan? Dan houden de meisjes zich stil en gaan luisteren. Eindelijk houden ze hun mond denkt de moeder van Sarah. Morgenavond om 19:00 vertrekt jullie vliegtuig. Lisa als ik jou was zou ik snel naar huis gaan en je koffer inpakken. Lisa rent snel naar huis en vergeet de deur dicht te doen, maar Sarah rent ook als een speer naar boven. Dan doe ik het wel zegt de moeder van Sarah en ze doet de deur dicht. Als Lisa thuis is belt ze meteen naar Sarah. Als Sarah opneemt vraagt Lisa meteen wat ze mee moet nemen. Sarah denkt goed na, en zegt dat ze het even aan haar moeder gaat vragen. Sarah rent de trap af en vraagt: mama Lisa en ik vroegen ons af wat we mee moeten nemen. Haar moeder zegt: Nou, in ieder geval je mobiel + je oplader, jurkjes, rokjes, hemdjes, je tandenborstel, tandpasta, kam, meerdere paren schoenen en make-up. De rest moet je zelf weten. Oké dankjewel mam. Sarah pakt de telefoon weer. Ik ben er weer. Ik weet nu wat je mee moet nemen in ieder geval dus je mag nog dingen eraan toevoegen. Sarah noemt de lijst van spullen op die haar moeder aan haar had verteld. Sarah je moet ook shampoo meenemen en je bikini. O ja dankje Lisa. Maar ik moet nu ophangen, ik moet al die dingen nu nog inpakken. O ja ik ook. Doei xx Love You. Doei xx Love You too. Sarah hangt op en pakt haar koffer in en gaat naar bed. Als Sarah de volgende ochtend wakker wordt pakt ze snel haar mobieltje en belt Lisa. Lisa neemt meteen op, waarschijnlijk omdat ze ziet dat het Sarah is. Hoi Sarah met Lisa. Hooi Lisa ik belde even om te vragen hoe het gister ging met je koffer inpakken, kon je alles wel onthouden? Ja, hoor dat was het probleem niet. Wat was het probleem dan? Nou…. Ik ben mijn koffer kwijt. O wat erg, wacht even ik ga even vragen of wij nog een koffer voor je hebben. Sarah rent naar beneden naar haar moeder. Mam hebben wij nog een extra koffer? Hoezo? Want Lisa is haar koffer kwijt. Ehh volgensmij ligt er nog 1 onder mijn bed. Oké dankjewel mam. Sarah rent naar haar moeders slaapkamer, en er ligt inderdaad een koffer onder het bed. Sarah pakt haar mobiel weer op en zegt tegen Lisa: ik kom de koffer nu brengen, tot zo! Sarah doet haar jas en schoenen aan en rent naar het huis van Lisa en belt aan. Lisa doet open. Sarah geeft de koffer aan Lisa. Lisa vraagt of Sarah binnen wil komen en wil helpen de koffer in te pakken. Als Sarah de kamer van Lisa binnenkomt, heeft Lisa de meeste dingen al klaargelegd. Lisa zegt tegen Sarah: Ik leg de dingen klaar en dan pak jij ze in. Als ze klaar zijn met inpakken zegt de moeder van Lisa: zal ik jullie alvast naar het vliegveld brengen? Dan kunnen jullie alvast jullie ticket ophalen, want dan hoeven jullie dat vanavond niet meer te doen. De meiden vinden dat een goed idee. Sarah pakt haar mobiel en belt haar moeder. Ze zegt dat ze met de moeder van Lisa naar het vliegveld gaan om hun ticket op te halen. De moeder van Sarah vindt het ook een goed plan. Sarah en Lisa gaan alvast naar de auto, de moeder van Lisa pakt de autosleutels en dan gaan ze. Als ze in de auto zitten en al bijna bij het vliegveld zijn, vinden ze het net lijken alsof ze nou al naar Egypte gaan. Jammer genoeg is het nog lang geen tijd. Als ze uit de auto stappen is het best druk. Als ze bij het loket komen staat er een mevrouw die ze er aardig uit vinden zien, en dat ook is zo. Ze krijgen allebei een ticket. Daarna gaan ze weer naar huis. Als ze thuiskomen, bespreken ze de belangrijkste dingen.
Reageer (1)
Leukkkk
1 decennium geleden