Hoofdstuk 10.
Ik doe snel mijn handen in de lucht en de man lacht. 'Goedzo meisie, heel braaf van je want anders was het echt niet goed afgelopen. Mee komen jij!' zegt de man tegen mij en hij sleurt me mee. Jochem was snel achter een stapel dozen gaan zitten en de man was hem helemaal vergeten.
Bij Jochem
Man wat heb ik een geluk gehad dat hij mij niet zag, denk ik. Ik ben Hinne en May hun enige hoop. Ik sta rustig op en denk even goed na. Toen we hier naar het huisje liepen hoorde May gestommel van boven komen! Ik liep achter de dozen vandaan opzoek naar een trap. Het was een oud en stoffig huisje. Waarschijnlijk al jaren niet meer bewoond. Dan zie ik een oude trap die ophoud bij het plafon. Ik loop het trappetje op en voel aan het plafon. Het is een luik, ik haal het schuifslot voorzichtig open. Ik was heel benieuwd maar toch ook wel weer een beetje bang voor wat er boven op het zoldertje zou zitten. ik bedoel het zou ook een enge kerel kunnen zijn met een geweer ofzo. Ik doen voorzichtig het luik open en ik hoor voetstappen richting het luik komen. Als ik het luik open laat klappen loopt de persoon voorzichtig weer achteruit. De persoon loopt niet gewoon degene loopt mank. Ik ga voorzichtig met m'n hoofd door het luik en kijk om me heen. Ik zie een zwarte schim in de hoek van de zolder staan. 'Jochem!' roept een hele bekende stem en de schim rent naar me toe. 'Hinne, was je hier al die tijd, en wat is er met je gebeurd??' vraag ik terwijl ik m'n broertje een knuffel geef. 'Ik ben hier heen gebracht, maar niet op een heel prettige manier. Ik ben totaal mishandeld, m'n enkel doet zeer en ik zit onder de schrammen en sneden. Ook heeft die man me bijna neer geknald maar gelukkig miste hij. Hij heeft me daarna wel flink hard op m'n hoofd geslagen met een honkbalknuppel.' 'Dat was die kreet van jou die May en ik hoorde!'zei ik. 'May? Heb je me samen met haar gevonden! Is ze ook hier?!'vraagt Hinne blij. 'Ze was hier wel, maar..' 'Maar wat?!!'onderbreekt Hinne me. 'Maar, waarschijnlijk jouw kidnapper heeft haar bedreigd met een pistool en toen meegenomen.' zeg ik voorzichtig. 'Ze is wat?! En dat heb je gewoon laten gebeuren??! Wat ben jij voor een broer?! Ik zit nog liever de rest van m'n leven op deze zolder dan dat May hetzelfde ondergaat als wat er met mij is gebeurd!' roept Hinne boos. Dan horen we de voordeur van het huisje piepen en meteen is Hinne stil.
Er zijn nog geen reacties.