Nadat het vrouwtje dat vooraan stond haar preek had geëindigd, begon Dumbledore weer te spreken. “Nu onze nieuwe vijfde jaars veilig is aangekomen kunnen we haar gaan sorteren. Minerva?”zei hij, waarna McGonagall naar ons toe kwam met een oude hoed en een krukje. “Oja, voor ik het vergeet. Dit is Scarlett Johnson.”zei hij nog voordat ik plaats nam op het krukje en McGonagall de hoed op mijn hoofd zette. Toen de hoed op mijn hoofd stond begon hij tegen mij te spreken. “Hm, je bent trouw, verstandig maar je hebt ook een sterke drang om jezelf te bewijzen. Ik zou je bij Slytherin kunnen plaatsen was het niet dat je walgt van deatheaters en arrogantie. Je hebt ook een flinke dosis moed. Dat past dan weer bij Gryffindor. Hm ja, Gryffindor. Zo te zien heb je daar al een hele hoop vrienden. Ja, dat is je afdeling.”zei de hoed waarna hij over de hele zaal zijn antwoord riep. “Gryffindor!” Ik zag hoe Harry, Ron, Hermoine, Fred, George en Ginny als eerste begonnen met joelen. Natuurlijk moest de tweeling weer eens de luidste zijn, waardoor je over bijna heel de zaal mijn naam kon horen. Zelfs toen iedereen ophield bleven ze verder doen. Ik had ondertussen al voor ze plaats genomen. “Jongens ophouden nu.”zei ik niet dat het veel hielp maar het was het proberen waard. “Als jullie nu niet ophouden, zweer ik dat jullie nooit meer een geluid kunnen produceren. Niet eens een simpele lach.”zei ik dreigend. Natuurlijk moesten ze weer niet luisteren en bleven ze voortdoen. “Ik heb jullie gewaarschuwd. Silenco!”riep ik waarna de tweeling me verschrikt aankeek. “Is er iets jongens?”vroeg ik geamuseerd. Beiden openden ze hun mond om te protesteren en toen dat niet lukte keken ze me smekend aan. “Oké, oké. Finite.”zei ik waarna de tweeling me dankbaar aankeek. “Ik had jullie gewaarschuwd.”
mompelde ik.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen