Argh. Waarom in hemelsnaam moest ik, op de dag van het vertrek naar Hogwarts, weer eens op missie voor de orde? Ik ben al te laat en nu ik in de file sta denk ik niet dat ik nog op tijd kom voor het eten. Zelfs nu ik met de motor tussen al de auto’s door zigzagde was ik al enorm te laat. Uiteindelijk kwam ik bij de zijweg naar Hogsmeade. Vanaf daar was het nog tien minuten naar Hogwarts. Daar aangekomen parkeerde ik de motor ergens voor de deur. Nu nog mijn weg naar de Great Hall vinden en ik was er.
Draco pov:
Het schooljaar is nog niet eens goed begonnen of ik verveel me nu al. Na vier jaar steeds dezelfde indelingsceremonie is er niks meer aan. “Voordat jullie beginnen met eten wil ik jullie nog aan een nieuwe vijfde jaars voorstellen.”zei Dumbledore, maar voor hij verder kon gaan kwam McGonagall naar hem toe en fluisterde iets in zijn oor. “Blijkbaar is onze nieuwe vijfde jaars een beetje aan de late kant, waardoor we dus zullen moeten wachten tot ze hier is voor haar indeling. Maar tot die tijd, eet smakelijk.”zei hij nadat McGonagall was weggegaan. Na het eten kregen we de nieuwe leraar Verweer tegen de zwarte kunsten te zien. Ene Delores Umbridge. Ze had even irritant gekucht toen Dumbledore haar naam zei. Blijkbaar betekende dat dat ze aan het woord wou. Ergens in het midden van haar preek gingen de deuren van de Great Hall open. Het meisje dat binnenkwam zag er niet uit als een leerling. Ze had lakleren laarzen aan met aan de buitenzijde telkens een mes in een soort gleuf. Haar zwarte jeans, die grotendeels verborgen zat onder haar laarzen, werd strak om haar heupen gehouden door een zwartlederen riem, waaraan ook nog eens een zwaard aan hing. Het zwart leren vest zonder mouwen dat ze aanhad, kwam tot net boven haar navel. Toen ze met haar rug naar me toe verder naar voor liep, zag ik de, net boven haar broekrand, getatoeëerde phoenix met gespreide vleugels. Haar haren die tot halverwege haar rug hingen waren zwart en lichtelijk gekruld door de regen. Nu pas viel het me op dat ze kletsnat was. Umbridge, die waarschijnlijk dacht dat ze opweg was naar haar afdelingtafel, keek verwonderd toe hoe ze regelrecht naar Dumbledore toe liep en tegen hem begon te fluisteren. Het irritante kuchje van Umbridge doorkliefde de stilte in de Great Hall. Het onbekende meisje draaide zich om. Nu ze weer in de richting van de afdelingstafels keek zag ik dat haar ogen een diepgroene kleur hadden. “U mag gerust verder gaan met wat u aan het doen was. We zullen u niet verder storen.”zei het meisje waarna ze zich weer naar Dumbledore toedraaide.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen