“Nu dat iedereen er is kan de vergadering beginnen.”melde Sirius. “Iedereen die hier niet moet zijn, naar boven.”zei Molly met een waarschuwende blik richting de tweeling. Als ik me net in één van de stoelen heb gezet, begint de tweeling te protesteren. “Waarom mag Scarlett blijven en wij niet?”hoor ik ze verontwaardigd vragen. “Scarlett is al vanaf haar vijfde lid.”vertelde Molly ze. “En nu naar boven.”voegde ze er dreigend bij. Hat verbaasde me dat ze zonder verder nog te protesteren naar boven gingen. “Dus Tops, hoe ging het?”vroeg Sirius aan Tops toen iedereen aan tafel zat. “De tempel was moeilijk te vinden, het naar binnen gaan echter was een stuk gemakkelijker.”zei Tops. “Waren er deatheaters?”vroeg Remus. “Volgens Scarlett een stuk of twintig, maar die zijn nu of ernstig verwond of bedolven onder stukken tempel.”beantwoordde Tops zijn vraag. “Hoe bedoel je ‘onder stukken tempel’?”vroeg Molly verbaasd. “Scarlett vond het nodig om de tempel op te blazen.”zei Sirius met een grijns. “Ik zei toch al dat het perongeluk ging.”verdedigde ik mezelf weer. “Oké, nu de hoofdzaak.”begon Sirius, maar voor hij verder kon gaan stak ik mijn hand op als teken dat hij stil moest zijn. “We worden afgeluisterd.”zei ik toen Sirius me vragend aankeek. “Accio.”mompelde ik met mijn hand richting de deur. Nog geen seconde daarna vloog er vanonder de deur een hangoor in mijn uitgestoken hand. “Fred en George.”mompelde Molly. “Fred, George en al de rest. You guys are so busted.”zei ik tegen het hangoor, wetend dat ze het zouden horen. Op de derde etage kon je nu een hele reeks vloeken horen. Het hangoor vloog met een ruk uit mijn hand en onder de deur door. “Worden we nog steeds afgeluisterd?”vroeg Remus waarop ik mijn hoofd schudde als antwoord. “Goed, dan kunnen we weer verder.”zei Sirius.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen