Foto bij Hoofdstuk 5

'Smile, my girl.' zei Marleen en knuffelde me.
'Je verdient het.' zei Valerie en gaf me een doosje.
Ik maakte het open en haalde een klein gouden balletje uit.
'De snaai, en nog beter, jij mag het jaar openen door de snaai los te laten, op de eerste Zwerkbal wedstrijd.'
Ik gilde en madame Plijster kwam geschrokken de zaal binnen.
'Oh, je mag weg.' eindelijk kwam ik uit bed en zei 'U mag er een paar houden.' meelevend knikte ik naar de bloemen en greep een tas, die naast mijn bed had gelegen.
Ik keek op mijn horloge en zag dat het al een negen uur 's ochtends was, de wedstrijd begon over een half uur!
'Tijd voor Zwerkbal.' zei ik en we liepen de zaal uit.
'Hij is echt een schatje.' Marleen en ik hadden het over super lieve diertjes.
'Oh, we zijn er.' zei Valerie.
We renden naar binnen.
Het fluitje ging vrijwel meteen.
Ik liet het tegenstribbelende balletje los, die meteen uit het zicht was.
Ik lette dan niet op het commentaar, maar zag wel alle ballen in het rond vliegen.
'Hork heeft de slurk, gaat recht op de doelpalen van Griffoendor af, en scoort!' riep de erg enthousiaste Leo Jordaan.
'Boe!' riep ik, ik was dan wel een Zwadderaar, maar ik had liever gezien dat Griffoendor scoorde.
Ik kreeg werd een knuppel naar me toegegooid, want er vloog een beuker recht op me af.
En, even wachten, BAM!
Ik sloeg de beuker richting Hork, die aan de andere kant van het stadion vloog.
'Sorry!' riep ik.
Hork keek niet naar de beuker die op hem af vloog, maar naar mij.
'Kijk uit Hork!' riep ik.
'Geef me een bezem!' Madame Hoogh stapte van haar eigen bezem af en gaf hem aan.
Ik vloog meteen weg en suisde richting Hork.
'Hebbes!' ik sloeg de beuker weer weg.
'Mooie!' werd er geroepen, niet door Hork, maar door de schattige tweeling.
'Bedankt.'
Ik vloog blozend naar beneden en rende het stadion uit.
'Wat is mijn leven toch goed.' zei ik en lachte en liet me in het gras vallen.
Toen hoorde ik voetstappen.
'Wat gebeurd er?' ik werd meegetrokken aan mijn benen, richting het kasteel.
'Draco?' vroeg ik en keek naar zijn witblonde haar.
Hij zei 'Korzel, breng haar naar onze leerlingenkamer.'
Ik rukte me los en riep 'Wat doe je?'
Weer reageerde hij niet.
'He, wil je een afspraakje met me?'
Korzel, Kwast en Draco draaiden zich om en riepen 'Beloof je het?'
'Ehm, ik kan niet met jullie alle drie tegelijk uitgaan, dus...' ik rende weg.
'Pak haar!' riep Draco, maar het had geen zin, want Korzel en Kwast zijn en waren slakken, dus hij rende zelf achter me aan.

Een maand of drie later...

'Harry?
Ron?
Hermelien?' zei ik, terwijl ik op de derde verdieping stond.
Toen zag ik een luik zitten.
'Ron?' riep ik.
Ik deed het luik open en sprong naar beneden.
Poef!
Ik landde op iets zachts.
'Harry?' riep ik en voelde hoe iets levende bewegende plant zich om me heen wikkelde.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen