Power!
‘Nou zoals ik dus al zei, ik merk dingen heel snel op en ik wordt nooit zo snel rustig. Mijn stemming wisselt heel snel en vaak.’ Jasper knikte instemmend. ‘Dus zo wist je dat Edward en Bella verloofd waren.’ Constateerde Alice. ‘Ja, Bella draagt een verlovingsring en Edward is duidelijk verliefd, hij gedraagt zich zo beschermend. Nu vertel eens hoe jullie wisten dat ik er aan kwam?’ ratelde ik. ‘Alice krijgt visioenen over de toekomst, ik kan gedachten lezen en Jasper kan “spelen met gevoelens” zoals jij het noemt.’ Zei Edward. Bella leek moe te worden van het gesprek en ik grinnikte, het was ook al laat. ‘Zeg Edward, volgens mij is Bella een beetje moe. Moet ze niet naar huis? Of in ieder geval naar bed?’ Zei ik nog steeds grinnikend. Edward knikte instemmend en pakte Bella’s hand. Ze liep samen de deur uit. ‘Zeg, wat zijn de regels tussen jullie en de weerwolven? Jullie zijn duidelijk geen beste vrienden.’ Vroeg ik terloops. Carlisle legde de regels uit en ik vroeg: ‘En gelden die regels voor alle vampieren of alleen voor de Cullens?’ ‘Dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.’ Op dat moment ging een mobieltje af. Carlisle pakte hem uit zijn broekzak en nam op. Na een begroeting en wat geknik vroeg hij aan mij: ‘Ben je het er mee is dat de regels worden aangepast zodat ze gelden voor alle vampiers?’ ‘Ik heb niet echt een keus. Als ik niet instem vallen ze me weer aan.’ Carlisle gaf dat antwoord door terwijl ik naar een mooie vleugel liep. ‘Speel je?’ vroeg Esmé. ‘Ja, een beetje.’ Antwoordde ik. ‘Je mag wel spelen hoor.’ Zei ze. Ik knikte en ging achter de piano zitten. Ik speelde een lied en ging van zelf mee zingen. Ik staarde in de verte toen ik de laatste noten van het lied speelde. ‘Dat was mooi.’ Zei Esmé. ‘Edward speelt vast beter.’ Zei ik. ‘De hele piano ruikt naar hem.’ Legde ik uit. ‘Jij zingt met zoveel gevoel.’ Zei Jasper. ‘Jij kan het weten.’ Zei ik lachend. Ik zat nog steeds achter de piano toen Edward binnen kwam, hij keek vragend naar Esmé en zij legde het ongetwijfeld uit met haar gedachten. Ik stond op en ging naast Esmé op de bank zitten. Edward ging zelf achter de piano zitten en begon een bekend liedje te spelen en ik zong mee.
Reageer (1)
stoer!!!
1 decennium geleden