- 010
De hele avond hebben we gezellig gekletst, maar dan komt op de één of andere manier het onderwerp volle maan als onderwerp. "Waarom praten we eigenlijk over volle maan?" Ik kijk ons groepje aan en zie Remus een beetje bleek worden. "Reem, gaat het wel?" Hij knikt snel en probeert de blikken die op hem worden gegooid te negeren. "Met Remus gaat alles goed," James klinkt beschermend en ik frons mijn wenkbrauwen. Wat houden die jongens achter? Ik kijk Sirius vragend aan maar die ontwijkt mijn blik. "Pf, dat kun je ook wel normaal zeggen, James!" Lily kijkt James boos aan. "Ik zeg het hoe ik het wil, jij bent mijn moeder niet!" "Oh gelukkig niet!" Die twee gaan de hele avond verder met ruzie maken maar Amber en ik gooien elkaar een blik toe. We staan op. "Ik ga even met Amber mee naar haar leerlingenkamer." We lopen weg van ons groepje. Als we eenmaal op de gang zijn kijken we elkaar aan. "Wat verzwijgen ze?" Amber haalt haar schouders op. "Het heeft iets met volle maan te maken, dus mijn eerste keus is dat één van hun een weerwolf is. Maar ik weet niet of ze wel een weerwolf op Hogwarts toelaten." "Oh kom op, Amber, je kent Dumbledore. Die laat nog een Death Eater toe op school!" Amber grinnikt. "Ja, das waar. Maar denk je echt dat één van hun een weerwolf is?" Ik knik twijfelachtig. "Ja, en ik denk ook dat ik weet wie. Remus is elke maand is hij opeens weg, op zoek naar zijn zieke moeder, en dan verschijnt hij ineens met krassen en is hij moe. En toevallig gebeurt dat elke keer bij volle maan." Amber knikt en luistert aandachtig. "Maar Sirius, James en Peter verdwijnen dan ook." We staan stil, ergens midden in een gang. "De volgende keer bij volle maan volgen we ze." Amber knikt. "Maar als Remus een weerwolf is, dan kan het gevaarlijk worden." "James, Peter en Sirius kunnen er toch ook bij, dan zou ik niet snappen waarom wij niet?" "Gaat Lily mee?" vraagt Amber dan. Ik twijfel. "Ik denk niet dat het verstandig is om dit tegen Lily te vertellen. Ze zou meteen overbezorgd raken en als het dan volle maan is zou ze ons opwachten en tegenhouden." Amber knikt. "Je haalt de woorden uit mijn mond." We kijken elkaar aan en gaan dan naar de Ravenclaw Dorm. We besluiten dat ik maar bij Amber blijf slapen, eigenlijk best grappig dat ik nog geeneens in mijn eigen bed heb geslapen.
Reageer (2)
spannennndnd!!!!
1 decennium geledenhahaxD
1 decennium geledensnel vederrrrrrrr(flower)