- 009
Als alle lessen afgelopen zijn lopen we naar de leerlingenkamer. Lily zegt het wachtwoord en kijkt naar mij. Ik grijns en kijk heel subtiel om me heen, maar als ik Amber in mijn kielzog krijg ren ik naar haar toe. "Amber! Kom!" Ik sleur naar de leerlingenkamer waar Lily de potret openhoudt, ze vertrouwt me blijkbaar niet meer. We gaan op de sofa zitten en beginnen te kletsen. "Wat zouden jullie ervan vinden als ik mijn haar blond zou verven?" Ze kijken me verbaasd aan, maar grijnzen dan. "Over twee weken is er een uitstapje naar Hogsmeade en daar hebben ze een kapsalon!" roept Amber. De Gryffindors kijken haar lachend aan. Iedereen weet dat ze hier half woont. Vorig jaar heeft ze zelfs een keer een week in Gryffindor doorgebracht, zonder dat de leraren dat wisten. "Zullen we maar huiswerk gaan maken?" We knikken en pakken de boeken. Na een uur zwoegen is het af en ik zoek Sirius. Hij zit met James, Remus en Peter aan een tafeltje. Ik zucht. Hoe zou James reageren als hij het hoort van ons? En moeten we het wel geheim houden, is dat wel eerlijk? Ik zucht gefrustreerd en sta op. "Waar ga je heen?" Lily kijkt verbaasd op. "Naar de slaapzaal." Ik loop naar boven en ga op mijn bed zitten. Ik doe mijn hutkoffer open en zie een foto van mij en mijn pleegouders. Een traan rolt over mijn wang. Waarom hadden ze me niks verteld? Wouden ze me zelf houden? En waarom was ik niet gewoon bij James opgegroeid? Ik laat een korte, gefrustreerde gil en gooi mijn kussen weg. De deur gaat open en James komt naar binnen. Als hij mij ziet snelt hij zich naar me toe. "Val, wat is er?" "Ik heb gewoon zoveel vragen en niemand kan ze beantwoorden!" ik laat mijn hoofd vallen. "Ik snap gewoon niet waarom ik ergens anders ben opgegroeid." "Het zal vast voor je veiligheid zijn geweest," zegt James. Ik knik en veeg mijn tranen weg. "Valerie, wat is er tussen jou en Sirius?" Ik word rood. "Hoezo?" "Sinds die nacht doen jullie beiden heel raar." Op dat moment komt Sirius binnen. "Tja, hoe zullen we het zeggen, Valerie," Ik grijns naar hem. "James, Sirius en ik hebben wat." James ogen worden groot en daarna verschijnt er een grote grijns rond zijn mond. "Awesome!" roept hij en hij rent naar beneden, waarschijnlijk om iedereen het grote nieuws te vertellen. "Gaat het weer?" Sirius kijkt me bezorgd aan. "Ja, het was gewoon frustratie, maar die is nu over." Ik druk kort mijn lippen op zijn mond en loop dan weg, gevolgd door Sirius. Als we beneden komen kijkt iedereen ons aan. Blijkbaar heeft James het door de leerlingenkamer geschreeuwd. Sirius pakt mijn hand en we gaan samen bij de rest van ons groepje zitten. Amber kijkt me grijnzend aan en Lily geeft me een knuffel. De jongens feliciteren ons.
Reageer (1)
Verder
1 decennium geleden